دردسر جدید ترامپ؛ پرونده های مالی

© REUTERS / Carlos Barriaدردسر جدید ترامپ؛ پرونده های مالی
دردسر جدید ترامپ؛ پرونده های مالی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دستیار کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان اذعان داشت: هیئتی قصد پیگیری پرونده بهره برداری سیاسی احتمالی وزارت امنیت داخلی را از اطلاعات دارد که به گفته دموکرات‌ ها، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی، از پیگیری آن جلوگیری کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، در وب سایت آمریکایی هیل،  پرسش بزرگ و مهم برای دموکرات‌ ها که پیش بینی می شود به اکثریت خود در مجلس نمایندگان ادامه دهند، این است که در صورت پافشاری بر ادامه تحقیقات پس از برگزاری انتخابات، ممکن است از اولویت های خود برای قانونگذاری در دوره ریاست جمهوری جو بایدن، باز بمانند که خطر نارضایتی بیشتر رای دهندگان را در پی خواهد داشت.

اطمینان بایدن به پیروزی خود در انتخابات آمریکا - اسپوتنیک ایران
اطمینان بایدن به پیروزی خود در انتخابات آمریکا

پاسخ این پرسش با رویکرد بایدن در صورت پیروزی و نانسی پلوسی رئیس دموکرات‌ مجلس به رئیسان کمیته های متعدد، ارتباط دارد. هر چند برخی از دموکرات ‌ها و کمیته های مجلس نمایندگان، حتی از پیش برنامه ریزی را آغاز کرده اند و بر سران این حزب برای تعمیق تحقیقات، فشار می آورند.

به گفته دستیار کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان، این هیئت قصد پیگیری پرونده بهره برداری سیاسی احتمالی وزارت امنیت داخلی را از اطلاعات دارد که به گفته دموکرات‌ ها، دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی، از پیگیری آن جلوگیری کرده است.

کارولین ملونی رئیس دموکرات‌ کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان گفت: با اینکه اولویت همچنان مبارزه با همه گیری ویروس کرونا و کمک به بهبود یافتن اقتصاد است، اما تحقیقات این هیئت درباره ترامپ ادامه خواهد یافت.

وی در نشانه قصد  دموکرات ‌ها بر رها نکردن پیگیری این پرونده ها، به احضار مارک مورگان رئیس سازمان گمرک و مرزبانی آمریکا در ۱۳ نوامبر (۲۳ آبان) یعنی تنها ۱۰ روز پس از برگزاری انتخابات، اشاره کرد.

پیش بینی می شود که پلوسی وظیفه نظارت نزدیک بر هر راهبردی که دموکرات ‌ها برای پیگیری پرونده های ترامپ و اطرافیانش برگزینند را برعهده بگیرد، هر چند در صورت پیروزی بایدن، گستره آن افزایش خواهد یافت.

سخنگوی پلوسی به درخواست اظهارنظر تارنمای هیل، پاسخی نداد.

پرسش دیگر در باره برنامه  دموکرات‌ ها در باره میزان تعمیق در پرونده های دوره ترامپ، در صورت پیروزی دوباره اوست که  شامل درخواست اطلاعاتی در باره استیضاح سال ۲۰۱۹ ترامپ در مجلس نمایندگان می شود که کاخ سفید در آن هنگام از ارایه آن خودداری کرده بود.

برخی  دموکرات ‌ها نیز خواستار تاکید دوباره بر قدرت و اختیارات کنگره با پیگیری افرادی و مقام هایی هستند که احضاریه های این نهاد قانونگذاری را نادیده می گیرند.

برخی دموکرات ‌ها نیز بر این باورند که در صورت پیروزی حزبشان در تسلط بر کنگره و کاخ سفید، نیرو و توان آنها بیشتر بر اجرای برنامه های جاه طلبانه قانونگذاری شامل مبارزه با بیماری کووید-۱۹، تغییرات آب و هوایی، زیرساخت ها و شماری از دیگر مسائل متمرکز خواهد شد که ادامه فشار سیاسی بر پیگیری پرونده های ترامپ را دشوارتر خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала