گزارش و تحلیل

آیا شکار تروریست های دخیل در ترور سلیمانی شروع شده؟

© Photo / IRNAآیا شکار تروریست های دخیل در ترور سلیمانی شروع شده؟
آیا شکار تروریست های دخیل در ترور سلیمانی شروع شده؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اخیرا اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه دستگاه های امنیتی آمریکا به دست اندرکاران ترور شهید سپهبد سلیمانی اخطار داده اند که در معرض انتقام و کشته شدن قرار دارند و در سفر های بین المللی خود شدیدا هم مراقب باشند هم اینکه دستگاه های امنیتی را در جریان بگذارند هم اینکه پنهان کاری کنند.

اسپوتنیک - مایک اسپر وزیر دفاع آمریکا هم که برای سفری کوتاه به بحرین سفر کرده بود مجبور شد تا لحظه بازگشت به آمریکا سفر خود را مخفی نگه دارد و بی سر و صدا به منامه سفر کند تا مبادا هدف انتقام ایران قرار گیرد.

سفیر ایران در روسیه: ترامپ با به شهادت رساندن سردار سلبمانب مرتکب جنایت سنگین شد - اسپوتنیک ایران
سفیر ایران در روسیه: ترامپ با به شهادت رساندن سردار سلیمانی مرتکب جنایت سنگین شد

بدیهی است اگر دستگاه های امنیتی آمریکا مطمئن نبودند دستگاه های امنیتی ایران توانسته اند همه افراد دخیل در ترور شهید سلیمانی را پیدا کنند و همه را تحت نظر دارند چنین اخطار هایی را برایشان نمی فرستادند.

برخی اخبار هم مبنی بر سرنگونی هواپیمای حامل شخصی به نام "مایکل دی اندریا" معروف به آیت الله مایک،حدود هفت هشت ماه پیش، در افغانستان و کشته شدن وی و همراهانش منتشر شده بود و آمریکایی ها تلاش کردند بی سر و صدا ماجرا را پینهان کنند.

بسیاری باور دارند که مایکل دی اندریا طراح نقشه ترور شهید عماد مغنیه و شهید سلیمانی بوده و عملیات ترور شهید سلیمانی را از همان هواپیمایی که سرنگون شد هدایت می کرده.

در صورت صحت، این ماجرا نشان می دهد که ایرانی ها برای انتقام خون شهید خودشان به موشک باران پایگاهی که هواپیماهای تروریستی از آن پرواز کرده اکتفا نکرده اند و فعلا به دنبال شکار تک تک افراد دخیل در این عملیات تروریستی هستند.

آیت الله مایک جزو مرموز ترین شخصیت های امنیتی آمریکا در منطقه به حساب می آمد و شدیدا نسبت تدابیر امنیتی را رعایت می کرد و مراقب امنیت خود بود.

با این اوصاف یعنی دیگر افراد دخیل در عملیات ترور شهید سلیمانی باید تدابیر بسیار شدید تر امنیتی اتخاذ کنند.

قوه قضائیه ایران هم چند ماه پیش لیست برخی افراد دخیل در این عملیات تروریستی را تحویل اینترپل و دادگاه بین المللی داد تا این افراد تحت تعقیب قرار بگیرند و طبیعتا اگر اینها مصونیت سیاسی داشته باشند ممکن است بتوانند فعلا زیر چتر آن قرار گیرند اما وقتی که مصونیت سیاسی آنها پایان یابد قطعا مورد تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت.

بدیهی است با توجه به اینکه طبق موازین بین المللی عمل آمریکا در ترور یک شخصیت نظامی رسمی یک کشور که در سفر رسمی به کشور دیگه بوده و حامل پاسپورت دیپلماتیک بوده در چهارچوب عملیات تروریسم دولتی قرار می گیرد و با توجه به اینکه این افراد رسما در عملیات تروریستی دخیل بوده اند و آقای ترامپ رسما چندین بار خود نه فقط اعلام کرده بلکه افتخار کرده که دستور این عملیات تروریستی را صادر کرده، عملا این اظهارات او خود گواه مسئولیت تروریستی اش را ثابت می کند.

امیرعبداللهیان: عین الاسد فقط انتقام خودروی منهدم شده سردار سلیمانی بود - اسپوتنیک ایران
امیرعبداللهیان: عین الاسد فقط انتقام خودروی منهدم شده سردار سلیمانی بود

شاید مشاوران اش به او نگفته اند یا وی حاضر نبوده قبول کند که همین سخنان او می تواند هم وی را در معرض محاکمه بین المللی قرار دهد و هم اینکه این حق را به ایران بدهد تا مقابله به مثل کند.

یعنی کل آن مجموعه ای که در این عمل تروریستی شرکت داشتند را به عنوان تروریست مورد پیگرد قرار دهد و اگر هم نیاز شد هر جا که آنها را پیدا کرد بازداشت کند و اگر هم مقاومت کردند حق کشتن آنها را نیز داشته باشد، چون عملا جرمشان احراز شده.

یک نکته مهم اینجا بسیار قابل تامل در این ماجرا وجود دارد که چگونه دستگاه های امنیتی ایران توانسته اند به این سرعت همه افراد دخیل در ماجرا را پیدا کنند، چون معمولا این افراد باید تحت شدید ترین تدابیر امنیتی و حفاظتی قرار گیرند، امری که نشان می دهد نفوذ امنیتی ایران حتی بیخ گوش رییس جمهوری آمریکا نیز رسیده.

حال باید گفت از این پس همه آنهایی که در ماجرای ترور شهید سلیمانی دخیل بوده اند تا پایان عمر باید منتظر باشند که کی وقت انتقام است و فرجام زندگی آنها چگونه خواهد بود، چون احتمالا این گزارش دستگاه های امنیتی آمریکا مستند باشد و همه آنها تک تک در خطر شکار شدن هستند.

اگر ماجرا صحت داشته باشد و این اتفاق رخ دهد یعنی از این پس نیروهای آمریکایی نباید تصور کنند که می توانند از جایی درون آمریکا و یا یک ناو هواپیمابر و یا ... هدایت یک هواپیمای بدون سرنشین را در اختیار بگیرند و انسانی را در جایی از جهان ترور کنند و خود آسیبی نبینند، از این پس آنها نیز به هدف تبدیل خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала