آغاز نهمین رزمایش «فدائیان حریم ولایت» ایران

© AFP 2023 / Ebrahim Norouzi / FARS NEWS جنگنده ایرانی اف -4
جنگنده ایرانی اف -4 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرحله اصلی و فاز عملیاتی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت با شرکت هفت پایگاه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، امیر سرتیپ دوم فرهاد گودرزی سخنگوی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت، اعلام کرد بعد از گسترش انواع هواپیماهای شکاری و بمب‌افکن، ترابری سنگین و نیمه سنگین، سوخت رسان، شکاری رهگیر و شناسایی، گشت هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین از روزها قبل از پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش به پایگاه شهید بابایی اصفهان، روش‌های مقابله با تهاجم دشمن فرضی با استفاده از تاکتیک‌های نوین، طی این دو روز تمرین خواهد شد.

وی افزود:«علاوه بر پایگاه شهید بابایی، پایگاه‌های شهید لشکری تهران، شهید نوژه همدان، شهید دوران شیراز، شهید یاسینی بوشهر، شهید عبدالکریمی بندرعباس، وحدتی دزفول و شهید فکوری تبریز به صورت مستقیم در این رزمایش شرکت دارند.

ترامپ: ایران، چین و آلمان می خواهند از شر من خلاص شوند - اسپوتنیک ایران
ترامپ: ایران، چین و آلمان می خواهند از شر من خلاص شوند

در این رزمایش هواپیماهای بمب‌افکن سنگین راهبردی سوخ و۲۴ و اف ۴، اف ۵، اف ۷، میگ ۲۹، اف ۱۴، صاعقه، هواپیماهای سوخت رسان بوئینگ ۷۰۷ و ۷۴۷ که توسط کارکنان فنی متعهد و متخصص نیروی هوایی ارتش بازآماد شده و تغییراتی در برخی سامانه‌های آن‌ها اعمال شده است، به همراه انواع هواپیماهای بدون سرنشین مجهز به موشک‌های نقطه زن و بمب‌های هوشمند برد بلند که از روزها قبل به پایگاه شهید بابایی گسترش پیدا کرده‌اند، حضور دارند.

انجام تیراندازی‌های هوا به هوا، تیراندازی علیه اهداف هوایی با سرعت و در ارتفاعات مختلف، تیراندازی و بمباران هوا به زمین در شرایط مختلف و با استفاده از بمب‌های هوشمند، بومی و ارتقا یافته سنگین و نیمه سنگین و استفاده از انواع موشک‌های لیزری، تلویزیونی حرارتی، راداری و انواع راکت‌ها و بمب‌های تولید شده به دست متخصصان داخل کشور، یکی از بخش‌های مهم این مرحله از رزمایش است.

پیش از آغاز فاز عملیاتی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش، هواپیماهای شناسایی و عکسبرداری آر اف ۴، و پهپادهای کمان ۱۲ به جمع آوری اطلاعات سیگنالی و شنود الکترونیکی، رصد، شناسایی و عکسبرداری از اهداف از پیش تعیین شده پرداخته‌اند.

خانزادی: تسلیحات دریایی ساخت ایران توان رقابت با نمونه‌های خارجی را دارند - اسپوتنیک ایران
خانزادی: تسلیحات دریایی ساخت ایران توان رقابت با نمونه‌های خارجی را دارند

بمباران با استفاده از مهمات نقطه زن و هوشمند، تمرین رزم هوایی و انهدام اهداف هوایی، انجام عملیات بمباران تاکتیکی منظم و متنوع هوایی، حمله هواپیماهای جنگنده به اهداف زمینی، شناسایی هوایی و شنود الکترونیکی، استفاده از پهپادها برای بمباران اهداف، شناسایی و عکسبرداری، عملیات ترابری هوایی در ابعاد تاکتیکی و ارتقا سطح آمادگی رزمی با انجام پروازهای برد بلند به منظور دسترسی به مناطق حساس و حیاتی در عمق خاک دشمن از دیگر اهداف این رزمایش است.

بهره‌گیری از کارکنان جوان به همراه پیشکسوتان به منظور انتقال تجربیات، نوآوری در اقدامات، افزایش حجم قدرت آتش و دقت در اصابت اهداف متحرک و ثابت زمینی و هوایی، استفاده از مهمات نقطه زن و دور ایستا با قدرت تخریب بسیار بالا توسط هواپیماها و پهپادها، دیگر نقاط قوت این رزمایش است و بخشی از توان رزمی نیروی هوایی ارتش را به معرض نمایش می‌گذارد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала