آتش سوزی جنگل ‌های گلستان مهار شد

© Sputnik / Press service of the Aerial Forest Protection Service of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر آتش سوزی جنگل ‌های گلستان مهار شد
آتش سوزی جنگل ‌های گلستان مهار شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از نابودی ۲۵ هکتار از درختان و مراتع جنگلی توسکستان گرگان و محدوده "گردنه شلمی" شهرستان مرزی مراوه تپه با کمک چند ساعته نیروهای امدادی و مردمی آتش مهار شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سیدرضا قادری مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان روز دوشنبه اعلام داشت، که بر اثر وقوع آتش سوزی در جنگل های گلستان ۱۰ هکتار از عرصه جنگلی این مناطق سوخته شد و از بین رفت.

با گذشته سه روز همچنان آتش سوزی جنگلی در گیلان ادامه دارد - اسپوتنیک ایران
با گذشته سه روز همچنان آتش سوزی جنگلی در گیلان ادامه دارد

به گفته قادری با وجود مهار کامل این آتش سوزی، حدود ۸۰ نیروی منابع طبیعی، محیط زیست و بسیج مردمی برای اطمینان خاطر از شعله ور نشدن مجدد آتش در منطقه حضور دارند.

وی افزود: برای خاموش کردن این آتش سوزی از توان انسانی و عملیاتی شهرداران و دهیاران برخی مناطق گلستان نیز استفاده شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گلستان همچنین بیان کرد: آتش سوزی شامگاه گذشته مراوه ‌تپه ۱۵ هکتار از عرصه‌ های مرتعی و جنگلی محدوده "گردنه شلمی" این شهرستان مرزی را سوزاند؛ این آتش سوزی صبح امروز به طور کامل مهار شد.

چند روز قبل مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به تجهیز عرصه‌ های طبیعی این استان به ۲ خودرو آتش‌نشانی جدید گفته بود که جزو استان‌ های پرخطر در احتمال وقوع آتش در جنگل و مرتع هستیم.

زمین‌های زیرپوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۴۴ هکتار است که ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار آن جنگل، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، حدود ۲۰ هزار هکتار ساحل و ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار زمین‌ های مستحدث و موات است.

گستردگی و سخت‌گذر بودن مسیر دسترسی به منطقه محل وقوع آتش در توسکستان موجب اعزام نیروهای امدادی با ۱۰ سورتی پرواز بالگرد هلال احمر شد.

علاوه بر آن تعدادی از نیروهای مردمی، منابع طبیعی و محیط زیست با طی کردن مسیر پنج ساعته تا مناطق مازوآروم و پنبول‌چال تلاش برای خاموش کردن این آتش را آغاز کردند.

گفته می شود این آتش سوزی از شب گذشته در این مناطق آغاز شده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала