علی اف: پاشینیان در نامه ای به پوتین، شکست ارمنستان در قره باغ را پذیرفت

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر علی اف: پاشینیان در نامه ای به پوتین، شکست ارمنستان در قره باغ را پذیرفت
علی اف: پاشینیان در نامه ای به پوتین، شکست ارمنستان در قره باغ را پذیرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهوری آذربایجان، نامه پاشینیان را نوعی اعتراف به شکست در جنگ قره باغ می داند.

به گزارش اسپوتنیک، الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان روز یکشنبه در گفتگو با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت: معتقد است که نخست وزیر ارمنستان در نامه خود به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به این موضوع اعتراف کرده است که ارمنستان در جنگ قره باغ شکست خورده است.

پاشینیان: ترکیه هزاران جنگجوی سوری را به منطقه قره باغ ارسال کرده است - اسپوتنیک ایران
پاشینیان: ترکیه هزاران جنگجوی سوری را به منطقه قره باغ ارسال کرده است

رئیس جمهوری آذربایجان افزود: "در واقع ارمنستان شکست را پذیرفته است. همانطور که می دانید نخست وزیر ارمنستان اخیراً نامه ای به رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین ارسال کرده است. این نامه در واقع پذیرش شکست است."

پیشتر پاشینیان نامه ای به رئیس جمهور روسیه فرستاده بود و در آن با توصیف اوضاع در اطراف قره باغ از پوتین خواسته بود تا نوع کمک بر اساس "روابط متحدانه بین دو کشور" و توافق نامه 1997 در مورد دوستی، همکاری و کمک متقابل تعیین کند.

وضعیت منطقه قره باغ در 27 سپتامبر دچار تنش شد، درگیری های فعال در منطقه مورد مناقشه آغاز شد. هر دو طرف از کشته و زخمی شدن، از جمله غیرنظامیان خبر دادند. پیشتر سه بار توافقاتی در مورد آتش بس حاصل شد اما تقریباً بلافاصله طرفین درگیری شروع به تبادل اتهامات متقابل برای نقض آنها کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала