دانشمندان : ویروس کرونا می تواند باعث اختلالات روانی شود

© Fotolia / Viacheslav Iakobchuk دانشمندان : ویروس کرونا می تواند باعث اختلالات روانی می شود
 دانشمندان : ویروس کرونا می تواند باعث اختلالات روانی می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیماران مبتلا به کوويد 19 در دوره حاد ممکن است دچار سردرگمی و هذیان شوند و در طولانی مدت به افسردگی دچار شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مطالعه دانشمندان انگلیسی منتشر شده در مجله لانست، بیماران مبتلا به کرونا در صورت طولانی بودن و حاد شدن این بیماری ممکن است به اختلالات اضطرابی مبتلا شوند.

افزایش اختلالات روانی در دوره همه گیری کرونا - اسپوتنیک ایران
افزایش اختلالات روانی در دوره همه گیری کرونا

در این گزارش امده است: "همه گیری های قبلی بیماری آنفلوانزای اسپانیایی با عواقب طولانی مدت عصبی روانپزشکی همراه بوده است ، بنابراین ممکن است سایر عفونت های ویروسی نیز، باعث بیماری روانی مداوم شوند." نویسندگان این مطالعه می نویسند: "ما همچنین داده های اولیه کووید را مورد بررسی قرار دادیم."

دانشمندان 72 مطالعه در مورد شیوع سندرم حاد تنفسی حاد بیماری کووید 19 ، سندرم تنفسی خاورمیانه و انفولانزای اسپانیایی را تجزیه و تحلیل کردند.

اینبررسی سیستماتیک نشان داد که در دوره حاد بیماری ، علائم رایج در بیماران مبتلا به سارس و مرس شامل سردرگمی (36 از 129 بیمار) ، روحیه افسرده (42 از 129) ، اضطراب (46 از 129) ، اضطراب (46 از 129) ، اختلال حافظه (44 از 129) و بی خوابی (54 از 129) شده است. بیماران پس از ترخیص از بیمارستان ، مرتباً افسردگی ، بی خوابی ، اضطراب ، تحریک پذیری ، اختلال حافظه ، خستگی و اختلال خواب را گزارش می کردند. آنالیز مطالعات نشان داد که در مرحله بعد از بیماری ، بروز اختلال استرس پس از سانحه 2/32 درصد ، افسردگی - 9/14 درصد ، اختلالات اضطرابی - 8/14 درصد بوده است.

این علائم در برخی از بیماران مبتلا به کووید 19 در شرایط حاد نیز دیده شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала