پیشتازی جمهوری چک در میزان مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹

© REUTERS / Radovan Stoklasaوضعیت ویروس کرونا در جمهوری چک
وضعیت ویروس کرونا در جمهوری چک  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
براساس اطلاعات مرکز پیشگیری و کنترل بیماری اروپا، جمهوری چک از نظر تعداد مرگ و میر ناشی از کوووید-۱۹ در هر ۱۰۰ هزار نفر در رتبه نخست جهانی قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، مطابق با نتایج هفت روز گذشته، جمهوری چک از نظر تعداد مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در هر ۱۰۰ هزار نفر در رتبه اول جهان قرار دارد.

محدودیت رفت و آمد در ۲۵ نقطه ایران‌ از فردا ظهر - اسپوتنیک ایران
محدودیت رفت و آمد در ۲۵ نقطه ایران‌ از فردا ظهر

براساس اطلاعات مرکز پیشگیری و کنترل بیماری اروپا (ECDC)، که روز یکشنبه توسط وزارت بهداشت چک منتشر شد، جمهوری چک از نظر تعداد مرگ ناشی از کوووید-۱۹ در هر ۱۰۰ هزار نفر در رتبه برتر جهانی قرار گرفت، پس از این کشور، آندورا که پیش از این رهبر این شاخص بود در این رتبه بندی قرار می گیرد.

در جمهوری چک، رقم مرگ و میر به ۱۱.۰۲ هزار، در آندورا ۷.۸۸ هزار، پس از آن بلژیک با ۶.۸۱ هزار، ارمنستان با ۶.۱۹ هزار و مونته نگرو نیز با ۶.۱۱ هزار نفر در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

در همان زمان، تعداد کل مرگ و میرها در هفت روز گذشته به ۱.۱۷۴ نفر در جمهوری چک رسیده است.

طی روز گذشته، ۱۱.۴۲۸ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در جمهوری چک ثبت شده است. به طور کلی، ۱۸۸.۴۹۲ نفر در حال حاضر در کشور بیمار هستند که از این تعداد ۷.۶۷۳ نفر در بیمارستان بستری هستند.

در کل دوره همه گیری کرونا، ۳۳۵.۱۰۲ نفر در این کشور آلوده شده اند، ۱۴۳.۳۵۹ نفر بهبود یافته، ۳.۲۵۱ نفر فوت کرده اند و ۲.۲۸ میلیون آزمایش انجام شده است.

از ۵ اکتبر، وضعیت اضطراری در جمهوری چک در حال اجرا است. روز جمعه، نمایندگان مجلس به تمدید آن تا ۲۰ نوامبر رای دادند.

به عنوان بخشی از وضعیت اضطراری، مدارس و دانشگاه ها، موسسات پذیرایی، موسسات فرهنگی، مغازه ها (به جز فروشگاه های مواد غذایی) در کشور تعطیل شده اند، تمامی مسابقات ورزشی نیز متوقف شده است.

حضور در خیابان بدون نیاز و ماسک و همچنین نوشیدن الکل در مکان های عمومی ممنوع است.

در بازه زمانی ۲۸ اکتبر تا ۳ نوامبر، خروج شهروندان از ساعت ۲۱:۰۰ تا ۵:۰۰ بدون دلیل ممنوع است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала