وزیر بهداشت ایران: در یک ماه آینده یک برگ برنده‌ ارائه می‌کنیم

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / وزیر بهداشت ایران: در یک ماه آینده یک برگ برنده‌ ارائه می‌کنیم
وزیر بهداشت ایران: در یک ماه آینده یک برگ برنده‌ ارائه می‌کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر بهداشت ایران اظهار داشت که به دلیل تغییرات ژنتیکی ویروس کرونا، این ویروس "وحشی‌تر و چموش‌تر" شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در خصوص جهش در برخی از ژن‌های ویروس کرونا اظهار داشت: متاسفانه در ژنوم ویروس دارد اتفاقاتی می‌افتد که هم در بیماری‌زایی و هم در قدرت سرایت موثر خواهد بود. این تغییرات ما را در ابتلا و مرگ و میر گرفتار می‌کند. کما اینکه در اروپا مرگ‌های 550 تایی فرانسه ناشی از تغییرات ژنتیکی ویروس هم هست. ویروس وحشی‌تر و چموش‌تر شده است.

آخرین وضعیت کرونا در ایران - اسپوتنیک ایران
آخرین وضعیت کرونا در ایران

وزیر بهداشت ایران تصریح کرد: خیلی‌ها می‌گفتند این ویروس هم مانند سایر کروناویروس‌ها، بعد از مدتی به سمت خاموشی می‌رود. درحالی که نه‌تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه ویروس دارد قدرتمندتر می‌شود. درحالی که سارس و مرس که از اجداد این ویروس بودند، بعد از چند ماه به سمت خاموشی رفتند. درحالی که ویروس عامل بیماری کووید-19 دارد به سمت چموشی می‌رود.

نمکی بیان داشت: من روز اول به همکارانم اعلام کردم که این ویروس دو مسیر را طی می‌کند؛ یا به سمت یک آرامش می‌رود و یا اینکه به سمت یک سرکشی و چموشی می‌رود که بسیار خطرناک است. پیش‌بینی خودم این بود که این ویروس به دلیل ساختاری که دارد به سمت خاموشی نخواهد رفت.

وی تاکید کرد: حال در ورود به این عرصه باید سرعتمان را بالا برده، وفاق و همدلی‌مان را بیشتر کنیم و تقسیم کار را به صورتی انجام دهیم که زودتر به نتیجه مثبت برسیم. امیدوارم بتوانیم در یک ماه آینده یک برگ برنده‌ای را برای امیدبخشی به مردم ایران و برای دلخوشی مقام معظم رهبری ارائه کنیم. از حمایت بسیج ممنونم و دست یکایک بچه‌های بسیجی کشور را می‌بوسم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала