ارمنستان از بمباران شهر مارتاکرت توسط آذربایجان خبر داد

© Sputnik / Валерий Мельниковارمنستان از بمباران شهر مارتاکرت توسط آذربایجان خبر داد
ارمنستان از بمباران شهر مارتاکرت توسط آذربایجان خبر داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مرکز اطلاعات کابینه ارمنستان از بمباران شهر مارتاکرت توسط نیروی هوایی آذربایجان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس گزارش مرکز اطلاعات  ارمنستان، یکشنبه شب، نیروی هوایی آذربایجان در شب یکشنبه شهر مارتاکرت و مناطق همسایه را بمباران کرد.

اعزام صلح‌بانان اسکاندیناوی به قره‌باغ - اسپوتنیک ایران
اعزام صلح‌بانان اسکاندیناوی به قره‌باغ

در بیانیه نامبرده آمده است: "در شب اول نوامبر، دشمن از هواپیمای نظامی علیه شهر مارتاکرت و شهرکهای اطراف استفاده کرد. در نتیجه بمباران، تخریبهای زیادی انجام شده است. شب، روستاهای منطقه فوقانی آسکران مورد گلوله باران قرار گرفتند. دشمن از تاسیسات گراد و سمرچ به سمت روستاهای اوتارانوتس و سزنک آتش گشود. هیچ تلفاتی در بین مردم غیرنظامی وجود ندارد. " 

شایان ذکر است، روز 27 سپتامبر 2020 درگیری بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، پس از اتهاماتی که طرفین نسبت به یکدیگر مطرح کردند شدت گرفت و با وجود آنکه دو طرف تا کنون سه بار با برقراری آتش موافقت کرده اند اما هنوز این امر محقق نشده است.در سال 1991 میلادی قره‌باغ که اکثر ساکنان آن را ارامنه تشکیل می‌دهند از آذربایجان اعلام استقلال کرد. باکو سعی کرد قره‌باغ را به زور برگرداند که منجر به جنگ شد. در سال 1994 آذربایجان، ارمنستان و جمهوری به رسمیت شناخته نشده قره‌باغ  با میانجی گیری روسیه پروتکل آشتی را به امضا رساندند. هر از گاهی، درگیری های نظامی موقت و کوچکی در آنجا رخ می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала