آغاز نهمین رزمایش اقتدار هوایی ارتش ایران از فردا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آغاز نهمین رزمایش اقتدار هوایی ارتش ایران از فردا
آغاز نهمین رزمایش اقتدار هوایی ارتش ایران از فردا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران بیان کرد: رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت، از روز شنبه با گسترش هواپیماها و جنگنده ‌های این نیرو از کلیه پایگاه ‌های نهاجا به پایگاه اصفهان آغاز شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران اظهار داشت: مراحل اصلی و فاز عملیاتی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از فردا با به کارگیری بخشی از قوای پروازی از ۷ پایگاه نهاجا و با محوریت پایگاه هوایی شهید بابایی در منطقه عمومی اصفهان برگزار می ‌شود.

رزمایش ایران در مناطق شمال غربی کشور - اسپوتنیک ایران
رزمایش ایران در مناطق شمال غربی کشور

وی افزود: این رزمایش از روز شنبه با گسترش هواپیماها و جنگنده ‌های این نیرو از کلیه پایگاه ‌های نهاجا به پایگاه اصفهان آغاز شده است، در این مرحله ده‌ها فروند از انواع هواپیماهای شکاری، شکاری بمب افکن، ترابری سنگین و نیمه سنگین، سوخت ‌رسان، شکاری رهگیر و شناسایی، گشت هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین به مدت ۲ روز به انجام  مرحله اصلی و فاز عملیاتی رزمایش خواهند پرداخت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: در این رزمایش، هواپیماهای بمب ‌افکن سنگین راهبردی سوخو۲۴، اف۴، اف۵، اف۷، میگ۲۹، اف۱۴، صاعقه، هواپیماهای سوخت ‌رسان بوئینگ ۷۰۷ و ۷۴۷، هواپیماهای ترابری و پشتیبانی c۱۳۰ به همراه انواع هواپیماهای بدون سرنشین، کرار، ابابیل، آرش و کمان ۹۹ مجهز به موشک‌ های نقطه‌ زن، بمب ‌های هوشمند برد بلند و اخلال‌ گر راداری که از روزها قبل به پایگاه شهید بابایی گسترش پیدا کرده‌اند، حضور دارند.

امیر نصیرزاده افزود: این رزمایش به منظور ارتقا توان رزم، تمرین اجرای طرح‌ های عملیاتی و کسب الگوی مناسب جهت نبرد در شرایط واقعی و با بهره ‌گیری از انواع هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین به صورت دو سویه برنامه‌ ریزی و اجرا می ‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اجرای عملیات رصد، شناسایی و عکسبرداری با استفاده از تصاویر هوایی پرنده‌ های با سرنشین و بدون سرنشین، انهدام اهداف هوایی و زمینی با استفاده از مهمات نقطه ‌زن و هوشمند، عملیات گشت هوایی با استفاده از هواپیماهای رهگیر مجهز به موشک‌ های بومی به منظور مقابله با هرگونه تجاوز هوایی دشمن، سوخت ‌گیری هوایی و عملیات جنگ نوین برای مقابله با تهدیدات نوظهور دشمن از بخش‌ های مهم این رزمایش است که در سطح گسترده‌ ای انجام می ‌شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: نمایش قدرت هوایی، انعکاس بخشی از قابلیت‌ ها و توان رزمی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، تمرین عملیات برد بلند جنگنده ‌ها در خارج از رینگ پدافندی، دقت در نقطه ‌زنی بمب‌ ها و راکت ‌ها در عملیات هوا به زمین و موشک ‌های هوا به هوا با قدرت تخریب بسیار بالا، کنترل و هدایت آتش شکاری بمب ‌افکن‌ ها، رصد اطلاعاتی منطقه عملیات، از محورهای مورد توجه فرماندهان در این رزمایش بزرگ هوایی است.

امیر نصیرزاده ادامه داد: سامانه‌ ها و تسلیحات بومی و ارتقاء یافته  اعم از بمب های هوشمند سنگین و نیمه ‌سنگین، انواع موشک ‌های لیزری، تلویزیونی، حرارتی، راداری، انواع راکت ‌ها و بمب‌ های تولید شده به دست متخصصان داخل کشور در مراکز دانشگاهی و صنعتی کشور، صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جهاد خودکفایی نیروی هوایی ارتش در این رزمایش به نمایش گذاشته و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала