مکرون: احساسات مسلمانان را درک می کنم

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر مکرون: احساسات مسلمانان را درک می کنم
مکرون: احساسات مسلمانان را درک می کنم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور فرانسه اظهار داشت که رسانه‌های مستقل پشت انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام هستند.

به گزارش اسپوتنیک، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اظهار داشت که احساسات مسلمانان را در ارتباط با انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام در مطبوعات فرانسه درک می‌کند، اما رسانه‌های مستقل و نه دولتی پشت انتشار این کاریکاتورها هستند.

دارالمجانین ای به نام فرانسه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
دارالمجانین ای به نام فرانسه

مکرون در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "الجزیره" گفت: من احساس مسلمانان نسبت به انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام را درک می کنم، اما انتشار آن ها در نشریه‌های وابسته به دولت نبوده، بلکه در رسانه‌های آزاد و مستقل صورت گرفته است. رئیس جمهور فرانسه واکنش جهان اسلام به اظهاراتش را با "تحریف گفته‌هایش و سو برداشت از اینکه گویی او طرفدار این کاریکاتورها است"، مرتبط دانست.

وی تاکید کرد، مسلمانان بیشترین آسیب را از رفتار کسانی می‌بینند که دست به انحراف و تحریف این دین می‌زنند. رئیس جمهور فرانسه افزود: افرادی هستند كه اسلام را تحریف می‌كنند و به نام این دین مدعی دفاع از آن هستند.

پیشتر مکرون در مراسم بزرگداشت معلم فرانسوی که در واکنش افراطی گرایانه یک نوجوان به قتل رسیده بود، گفت فرانسه به دفاع از آزادی بیان ادامه می دهد و از این موضع دست نخواهد کشید. این اظهارات واکنش منفی بسیاری از مسلمانان و کشورهای اسلامی را برانگیخت به طوری که در برخی از کشورها تجمعات اعتراضی متعددی برگزار شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала