روسیه آمریکا را به تامل در مورد پیمان منع موشک‌های میان برد فراخواند

© AFP 2023 / Shawn Thewروسیه آمریکا را به تامل در مورد پیمان منع موشک‌های میان برد فراخواند
روسیه آمریکا را به تامل در مورد پیمان منع موشک‌های میان برد فراخواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه از ایالات متحده خواست تا به دقت پیشنهاد رئیس جمهور روسیه درباره موشک های میان برد و کوتاه برد را مطالعه کند.

به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه در واشنگتن از ایالات متحده خواسته است تا در مورد پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در خصوص موشک های میان برد و کوتاه برد تأمل کند.

در پیام سفارت روسیه که در توئیتر منتشر شده، آمده است: "هیچ کس نمی خواهد یک بحران موشکی دیگر داشته باشد. پیشنهادهای رئیس جمهور پوتین روشهای سازش را به نفع همه کشورها در نظر گرفته است. ما پیشنهاد می کنیم که شرکای آمریکایی ما به آنها توجه جدی نشان دهند. "

پیش از این، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن از ایالات متحده خواسته بود تا از مسابقه تسلیحاتی موشکی پیشگیری کند و آمادگی مسکو را برای تلاش های مشترک برای تنش زدایی در اوضاع اروپا اعلام کرد.

در 26 اکتبر، رهبر روسیه گفت که روسیه آماده است موشکهای 9M729 را در قسمت اروپایی این کشور مستقر نکند، و این منوط به اقدامات متقابل اتحاد آتلانتیک شمالی است.

وزارت امور خارجه روسیه از کشورهای ناتو خواست تا به دقت پیشنهاد رئیس جمهور روسیه درباره موشک های میان برد و کوتاه برد را مطالعه کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала