راه اندازی سامانه یکپارچه پیام ایران

© Photo / MOHAMMAD RASOUL KAZEMIراه اندازی سامانه یکپارچه پیام ایران
راه اندازی سامانه یکپارچه پیام ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
این سامانه برای یکپارچه‌سازی راهکارهای تبادل پیام بین مردم با دستگاه‌های اجرایی راه اندازی می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، این سرویس مطابق با مصوبه شانزدهمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و برای کاهش تردد شهروندان و ساماندهی و یکپارچه‌سازی راهکارهای تبادل پیام بین مردم با دستگاه‌های اجرایی، کاهش زمینه تخلفات مبتنی بر تبادل پیام با مردم، از جمله جعل، کلاهبرداری و نقض حریم خصوصی و همچنین صرفه‌جویی در هزینه‌های دولت و آمادگی برای پاسخگویی سریع به نیازهای ارتباطی با مردم، به‌ویژه در شرایط بحران، راه اندازی می‌شود.

بر این اساس، ۴ وظیفه به سازمان فناوری اطلاعات ایران محول شده است: الف. ایجاد امکان ارسال مکاتبات و دریافت پاسخ بین هر یک از دستگاه‌های اجرایی و اشخاص حقیقی و حقوقی ظرف حداکثر سه ماه

جایزه 10 میلیون دلاری آمریکا برای اطلاعات مالی حزب الله - اسپوتنیک ایران
جایزه 10 میلیون دلاری آمریکا برای اطلاعات مالی حزب الله

ب. فراهم کردن زیرساخت‌های دولت همراه و سایر ارائه‌دهندگان خدمات یکپارچه دولت هوشمند برای امکان دریافت و ارسال پیام در برنامه‌های کاربردی تلفن همراه و درگاه‌های واحد، ظرف دو ماه

ج. ارسال و دریافت پیامک برای هر یک از دستگاه‌های اجرایی از شماره اختصاصی تخصیص‌یافته ذیل سر شماره ۴۰۴۰ ظرف حداکثر دو ماه

د. ارائه خدمات هر یک از دستگاه‌های اجرایی از شماره کد دستوری اختصاصی USSD تخصیص‌یافته ذیل سر شماره ۴* ظرف حداکثر یک ماه

از سوی دیگر تمامی دستگاه‌های اجرایی مکلف خواهند بود جهت ارسال و دریافت هرگونه پیام از قبیل پیامک و نامه با اشخاص حقیقی و حقوقی، از بستر «سامانه پیام ایران» استفاده کرده و ظرف مدت حداکثر شش ماه از زمان ابلاغ این مصوبه، نسبت به اتصال به سامانه پیام ایران و تبادل پیام‌ها با مخاطبان اقدام کنند.

به‌منظور مقابله با ارسال پیام‌های جعلی، ارسال پیامک به مخاطبان از سوی دستگاه‌های اجرایی، خارج از «سامانه پیام ایران» ممنوع است و لازم است پیامک‌ها از سر شماره اختصاصی دستگاه در سامانه پیام ایران ذیل سر شماره ۴۰۴۰ یا mask شماره مربوط به دستگاه ارسال شود.

وزیر ارتباطات ایران خبر از تولید تبلت ارزان در کشور داد - اسپوتنیک ایران
وزیر ارتباطات ایران خبر از تولید تبلت ارزان در کشور داد

طبق این مصوبه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (سازمان فناوری اطلاعات ایران) نیز با رعایت مصوبه شماره (۱) جلسه شماره ۵۳ مورخ ۳۰/‏۰۷/‏۹۷ شورای عالی فضای مجازی، موظف است با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، ضوابط فنی و اجرایی موردنیاز جهت اتصال سامانه‌های مکاتبات اداری دستگاه‌های اجرایی با سامانه کارپوشه ملی ایرانیان را تدوین و اجرایی کند؛ به‌نحوی‌که مکاتبات دریافتی از «سامانه پیام ایران» به‌صورت مستقیم در سامانه مکاتبات اداری دستگاه‌های اجرایی ثبت‌شده و قابل رهگیری و پیگیری باشد و پاسخ مکاتبات نیز از طریق کانال دسترسی به کارپوشه ملی ایرانیان در دسترس متقاضی قرار گیرد.

سازمان فناوری اطلاعات ایران مکلف است نسبت به ارتقای آگاهی عموم مردم و دستگاه‌های اجرایی پیرامون تبادل الکترونیکی پیام بین مردم و دولت و همچنین ترویج کاربرد سامانه پیام ایران (شامل کارپوشه ملی ایرانیان و دولت همراه و سایر کانال‌های ارتباطی یکپارچه) از طریق رسانه‌های مختلف اقدام کند. اسناد توافقنامه سطح خدمات (SLA) و توافقنامه حفظ محرمانگی (NDA) ابلاغی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط مشمولین این مصوبه لازم‌الاجرا است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала