ادعای آمریکا درباره نتیجه حمله سایبری هکرهای ایرانی

© AP Photo / Cliff Owenادعای پلیس فدرال آمریکا علیه ایران
ادعای پلیس فدرال آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس بیانیه مشترک سازمان اف بی آی FBI)) و آژانس امنیت سایبری و حفاظت از زیرساخت (CISA) وزارت امنیت داخلی آمریکا ، هکرهای ایرانی موفق شده اند اطلاعات ثبت نام رای دهندگان را حداقل در یک ایالت این کشور بدست آورند.

به گزارش اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: "آژانس امنیت سایبری و حفاظت از زیرساخت ها و FBI می توانند تأیید كنند كه مفسده جویان حداقل در یک ایالت داده های ثبت نام رای دهندگان را با موفقیت به دست آورده اند."

توضیح داده نمی شود که منظور کدام ایالت است.

گزارش تحلیلی دو نهاد فوق الذکر نشان می دهد که مهاجمان از 20 تا 28 سپتامبر با استفاده از اسکنر نقاط آسیب پذیروب Acunetix ، وب سایت های دولتی را از جمله منابع انتخاباتی را اسکن کردند . همچنین تلاش شده است که از وب سایت ها برای به دست آوردن کپی اطلاعات ثبت نام رای دهندگان بین 29 سپتامبر تا 17 اکتبر استفاده شود.

ایران اتهام دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرد - اسپوتنیک ایران
ایران اتهام دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرد

با این حال ، در این بیانیه آمده است ، هکرهای ایرانی مسئولیت همه حملات سایبری به منابع دولت آمریکا را ندارند.

اطلاعات ملی آمریكا قبلاً گزارش داده بود كه اطلاعات ثبت نام رای دهندگان به دست ایران و روسیه افتاده است. به عقده اطلاعات ملی آمریکا ، بازیگران خارجی می توانند از این داده ها برای ارائه چنان اطلاعاتی به رای دهندگان استفاده کنند که باعث ایجاد تردید ، هرج و مرج و تضعیف اعتماد آنها به انتخابات آمریکا شود. جان راتکلیف ، مدیر اطلاعات ملی آمریکا نهمچنین ایران را به پخش ویدئویی درباره تقلب در رای گیری متهم کرد که به گفته وی "صحت ندارد".

دبیرخانه مطبوعات رئیس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف آنها را "کاملاً بی اساس" خواند و روسیه بارها اتهامات مربوط به تلاش برای تأثیرگذاری بر روندهای دموکراتیک در کشورهای مختلف را رد کرده است. سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه ، در مورد ادعای مداخله روسیه در انتخابات در کشورهای مختلف گفت که هیچ سند و فاکتی این موضوع را تایید نمی کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала