گفتگوی پاشینیان و عراقچی در خصوص وضعیت قره باغ

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر گفتگوی پاشینیان و عراقچی در خصوص وضعیت قره باغ
گفتگوی پاشینیان و عراقچی در خصوص وضعیت قره باغ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و نخست وزیر ارمنستان در مورد وضعیت قره باغ با یکدیگر گفتگو نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، بنابر اعلام سرویس مطبوعاتی دولت ارمنستان، عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان روز جمعه در ایروان در مورد وضعیت قره باغ با یکدیگر گفتگو نمودند.

عراقچی: ایران تلاش می کند که راه حل منطقه ای برای صلح پایدار ایجاد کند - اسپوتنیک ایران
عراقچی: ایران تلاش می کند که راه حل منطقه ای برای صلح پایدار ایجاد کند

در گزارش سرویس مطبوعاتی دولت ارمنستان آمده است: عباس عراقچی با ابراز نگرانی عمیق از درگیری‌های مداوم، موضع ایران در قبال غلبه بر اوضاع منطقه را ارائه داد. وی ضمن ابراز تسلیت به دلیل تلفات غیرنظامیان، حملات به زیرساخت‌ها و شهرک‌های غیرنظامی را محکوم کرد. طرفین از مشارکت تروریست‌های بین المللی از خاورمیانه در این نبردها ابراز نگرانی کردند.

براساس این گزارش، نخست وزیر ارمنستان در این دیدار از رویکرد متعادل و سازنده ایران در مسائل منطقه بسیار قدردانی نموده است.

جنگ در خط رویارویی آذربایجان و ارمنستان در قره باغ از 27 سپتامبر آغاز شده است. ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به آغاز جنگ متهم می کنند و قره باغ از بمباران توپخانه ای نقاط مسکونی در این جمهوری خود خوانده از جمله استپاناکرت مرکز خود خبر می دهد. ارمنستان ادعا می کند آنکارا به طور فعال از باکو حمایت می کند و بسیج عمومی و حالت جنگی اعلام کرده است. در آذربایجان بسیج برخی از نیروها و در بعضی اماکن حالت جنگی اعلام شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала