ایجاد پست های مرزی آذربایجان با ایران در قره باغ

© AFP 2023 / MLADEN ANTONOVپست های مرزی آذربایجان با ایران در قره باغ
پست های مرزی آذربایجان با ایران در قره باغ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جمهوری آذربایجان چهار پست مرزی در مرزهای ایران در قره باغ قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، چهار پست مرزی در مرزهای جمهوری آذربایجان و ایران روز جمعه پس از اینکه نیروهای مسلح آذربایجان کنترل کل مرز را به دست گرفتند، کار خود را از سر گرفتند.

فرستاده ویژه ایران برای حل درگیری قره باغ عازم مسکو شد
 - اسپوتنیک ایران
فرستاده ویژه ایران برای حل درگیری قره باغ عازم مسکو شد

روز جمعه، مرزبانان پرچم آذربایجان را بر فراز چهار ایست بازرسی در روستاهای سلطانلی، خلافلی، خدافرین، گومالگ واقع در مناطق جبرائیل و زنگلان این کشور به اهتزاز درآوردند. پستهای مرزی جمهوری آذربایجان فعالیت خود را آغاز کردند.

در حال حاضر خطوط برق به روستاها کشیده شده است و در جاده تابلوهایی با نام آذربایجانی روستاها، همانطور که پیش از اینکه تحت کنترل جمهوری ناشناخته قره باغ در سال 1993 قرار گیرند، نصب می شود.

الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان در در 22 اکتبر، از احیای کنترل کل مرزها با ایران توسط نیروهای مسلح این کشور خبر داد. - 132 کیلومتر از مرزها که پیش از این توسط جمهوری ناشناخته قره باغ کنترل می شد، تحت کنترل باکو قرار گرفت.

شایان ذکر است، روز 27 سپتامبر 2020 درگیری بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، پس از اتهاماتی که طرفین نسبت به یکدیگر مطرح کردند شدت گرفت. در سال 1991 میلادی قره‌باغ که اکثر ساکنان آن را ارامنه تشکیل می‌دهند از آذربایجان اعلام استقلال کرد. باکو سعی کرد قره‌باغ را به زور برگرداند که منجر به جنگ شد. در سال 1994 آذربایجان، ارمنستان و جمهوری برسمیت شناخته نشده قره‌باغ  با میانجی گیری روسیه پروتکل آشتی را به امضا رساندند. هر از گاهی، درگیری های نظامی موقت و کوچکی در آنجا رخ می دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала