اعلام آمادگی ایران برای ارائه کمک به ترکیه در پی وقوع زلزله در ازمیر

© Photo / MFA Russia Press service /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام آمادگی ایران برای ارائه کمک به ترکیه در پی وقوع زلزله در ازمیر
اعلام آمادگی ایران برای ارائه کمک به ترکیه در پی وقوع زلزله در ازمیر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران از آمادگی تهران برای ارائه هرگونه کمک به آنکارا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در پی وقوع زمین لرزه در ازمیر ترکیه از آمادگی تهران برای ارائه هرگونه کمک به آنکارا خبر داد.

شش نفر در زلزله غرب ترکیه کشته شدند - اسپوتنیک ایران
شش نفر در زلزله غرب ترکیه کشته شدند

اداره کل اطلاع ‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه ایران اعلام داشت: به دنبال رخداد تلخ وقوع زلزله در ازمیر ترکیه، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در پیامی به مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه این کشور با ابراز همدردی عمیق از وقوع این حادثه تلخ، برای مجروحان آن آرزوی سلامتی کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هر گونه کمک در این خصوص را به اطلاع همتای ترکیه ای خود رساند.

بعدازظهر جمعه، زمین لرزه ای به بزرگی 6.6 ریشتر در غرب ترکیه رخ داد، مرکز زمین لرزه در منطقه شهر سفری‌حصار، استان ازمیر بود. این زمین لرزه در جزایر مجاور یونان نیز احساس شد؛ زلزله شناسان یونانی شدت آن را 6.9 تخمین زدند. گزارش شده است که حداقل 20 ساختمان در ازمیر فرو ریخته است. این زمین لرزه باعث ایجاد سونامی کوچکی شد و خیابان های ساحلی در سفری‌حصار را آب گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала