وزارت بهداشت روسیه: آزمایش واکسین اسپوتنیک وی متوقف نشده است

© Ministry of Health (Russia) /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت بهداشت روسیه: آزمایش واکسین اسپوتنیک وی متوقف نشده است
وزارت بهداشت روسیه: آزمایش واکسین اسپوتنیک وی متوقف نشده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت بهداشت روسیه اعلام نمود که 40 هزار داوطلب واکسن روسی اسپوتنیک وي، آماده دريافت اين واکسن هستند.

به گزارش اسپوتنیک، دستیار وزیر بهداشت روسیه اعلام کرده است که تحقیقات درمورد واکسن روسی ضد کرونا ادامه دارد. وی افزوده است که اطلاعات مربوط به تعلیق آزمایشات واکسین دروغ است.

شرط  شکل گیری ایمنی جمعی در برابر ویروس کرونا از دیدگاه یک دانشمند مشهور - اسپوتنیک ایران
اعلام زمان آماده شدن واکسن کرونا در امریکا

وی در مورد گزارش رویترز اظهار داشت که روسیه به دلیل تقاضای زیاد ، واکسیناسیون داوطلبان جدید را به طور موقت متوقف کرده است.
دستیار وزیر بهداشت روسیه گفت: "تحقیقات ادامه دارد.40 هزار داوطلب واکسينه خواهند شد."
یادآوری می کنیم، که در ماه اگوست وزارت بهداشت روسیه از ثبت نخستین واکسن ضد کرونا در جهان برای پیشگیری از آلوده شدن به این بیماری که توسط مرکز پژوهشی الکتروکیمیایی گامالیه تهیه شده بود، ثبت نمود. نام اين واکسن اسپوتنیک وي است.

گفتنی است، نا پاپووا مدیر سازمان خدمات فدرال نظارت بر حمایت از حقوق مصرف کننده و رفاه انسان (روس پاتربنادزور) در روسیه، اعلام کرد: تولید دومین واکسن ویروس کرونا در روسیه آغاز گردیده است و "مقدار مشخصی" از دارو تا پایان سال تولید می شود. آزمایشات EpiVacCorona در ۳۰ سپتامبر به پایان رسید و رئیس جمهور ولادیمیر پوتین ثبت این واکسن را در ۱۴ اکتبر اعلام کرد. این دارو حاوی آنالوگ های مصنوعی بخشهایی از پروتئین های ویروسی است که به سیستم ایمنی بدن انسان کمک می کند تا به ذرات ویروسی پاسخ دهد، این واکس باید به ایجاد ایمنی کمک کند. تولید اولین واکسن روسی، اسپوتنیک V از مرکز گامالیا، در ۱۵ آگوست آغاز شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала