توافق امارات و اسرائیل در تجارت مشروب الکلی

© REUTERS / CHRISTOPHER PIKEتوافق امارات و اسرائیل در تجارت مشروب الکلی
توافق امارات و اسرائیل در تجارت مشروب الکلی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه اسرائیلی از توافق دولت امارات عربی متحده و اسرائیل برای واردات مشروبات الکلی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، روزنامه اسرائیلی "معاریو" چهارشنبه (روز گذشته) اعلام کرد که دولت امارات عربی متحده، توافقی برای واردات مشروبات الکلی با اسرائیل امضا کرده است. این مشروبات توسط یک شرکت اسرائیلی تولید می‌شود.

حزب الله لبنان: عادی سازی روابط با اسرائیل تاثیری بر اراده فلسطین نخواهد داشت - اسپوتنیک ایران
حزب الله: عادی سازی روابط با اسرائیل، تاثیری بر اراده فلسطین نخواهد داشت

روزنامه القدس العربی به بررسی این اقدام امارات پرداخت و نوشت: این تصمیم، بر خلاف رویکرد کشورهای اتحادیه اروپا و سایر کشورهای جهان در تحریم محصولات صهیونیستهای حاضر در اراضی اشغالی ۱۹۶۷ است که شامل جولان، کرانه باختری و قدس است.

به گزارش این روزنامه، این تصمیم نشان می‌دهد که توافق امارات با اسرائیل فقط مربوط به عادی‌سازی روابط نیست، بلکه مربوط به زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی، سیاسی، فرهنگی، شرعی یا هر منطق دیگری است که شهروندان این کشور خود متعلق به آن می‌دانند.

این روزنامه می نویسد؛ این تصمیم، زیر پاگذاشتن عزت عرب‌هایی است که صهیونیست‌ها سرزمین‌شان را اشغال کردند و تجاوز به حقوق مردم فلسطین است که تحت سرکوب اسرائیل زندگی می‌کنند.

القدس العربی ادامه داد، حاکمان امارات خیال می‌کنند که قرار گرفتن زیر چتر حمایت اسرائیلی‌ها، به آنان مصونیت خواهد داد تا بتوانند موارد ممنوعه را در سیاست زیر پا بگذارند؛ لذا مشخص است که این مسئله، فقط توافق صلح نیست، بلکه «تأمین بی‌ حد و حصر منافع اسرائیل» است.

بنا بر این گزارش، این مزارع در نزدیکی شهرک‌های صهیونیست‌های افراطی قرار دارد که «برای تاراج اراضی جدید فلسطین تلاش می‌کنند و فصل [برداشت] زیتون را برای ترساندن مردم فلسطین غنیمت می‌شمارند و می‌کوشند بیشترین تعداد از درختانی را ریشه‌کن کنند که منبع روزی کشاورزان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала