واکنش اردوغان به کاریکاتور شارلی ابدو

© Mustafa Kamaci/Presidential Press Office/Handout via REUTERSواکنش اردوغان به کاریکاتور شارلی ابدو
واکنش اردوغان به کاریکاتور شارلی ابدو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ترکیه طی یک سخنرانی به پارلمان کشور، در کنار سایر موضوعات درباره انتشار کاریکاتور وی در مجله شارلی ابدو ابراز نظر کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، در سخنرانی خود در پارلمان کشور در مورد کاریکاتور توهین ‌آمیز وی در مجله شارلی ابدو اظهار گفت: من شنیده ‌ام که یک مجله فرانسوی کاریکاتوری از من را منتشر کرد. من آن را ندیده ‌ام و نمیخواهم با مشاهده آن خود را تا سطح این افراد بی شرم پایین بیاورم؛ من در مورد این بداخلاقی حرفی ندارم ... وظیفه مقدس ما مقاومت در برابر حملات علیه پیامبر اسلام است.

فخرالدین آلتون رئیس دفتر رابط دولت ریاست جمهوری ترکیه - اسپوتنیک ایران
آنکارا: انتشار کاریکاتور اردوغان در شارلی ابدو نفرت انگیز است

رئیس جمهور ترکیه در ادامه افزود: من در برابر پیامبر عظیم ‌الشان‌ اسلام چیزی نیستم و لذا در قبال کسانی که این بی‌ احترامی را روا داشته ‌اند نیز حرفی برای گفتن ندارم.

وی گفت: ایستادگی صادقانه در برابر حملات علیه پیامبر مسئله شرافت ماست.

اردوغان ابراز داشت: متاسفانه در دوره ‌ای به سر می ‌بریم که دشمنی و اظهارات توهین ‌آمیز علیه اسلام و مسلمانان مانند غده سرطانی میان دولتمداران اروپایی گسترش یافته ‌است.

اردوغان: در کشور ما ۴۳۵ کلیسا و کنیسه وجود دارد و دولت ترکیه امنیت آن‌ها را تضمین می ‌کند. تاکنون به باور و اعتقادات، نحوه عبادت و عبادتگاه و مقدسات کسی دخالت نکردیم و نخواهیم کرد.

روزنامه شارلی ابدو فرانسه که پیشتر کاریکاتور توهین آمیز نسبت به پیامبر اسلام منتشر کرده بود.

پس از تشدید تنش میان رؤسای جمهور فرانسه و ترکیه با انتشار کاریکاتوری از پیامبراسلام، کاریکاتوری غیراخلاقی و توهین آمیز از رجب طیب اردوغان منتشر کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала