نابودی نقاط شلیک ارتش آذربایجان توسط ارتش دفاعی قره باغ

© AFP 2023 / Vahram Baghdasaryanنابودی نقاط شلیک ارتش آذربایجان توسط ارتش دفاعی قره باغ
نابودی نقاط شلیک ارتش آذربایجان توسط ارتش دفاعی قره باغ
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ارتش دفاعی قره باغ روز چهارشنبه در خصوص از بین رفتن نقاط پرتاب آتش نیروهای مسلح آذربایجان در اعماق قلمروشان خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، طبق اطلاعیه منتشر شده در صفحه ارتش قره باغ در فیس بوک روز چهارشنبه آذربایجان به مناطق مسکونی قره باغ حمله است. شهر شوشی و استپاناکرت با حملاتی از طرف سیستم پرتاب موشکی  چندگانه «اسمرچ» مواجه شدند. در نتیجه بیمارستان زنان و زایمان پایتخت و زیرساخت های دو شهر به شدت آسیب دید. یک فرد غیرمسلح کشته شده و چندین نفر نیز زخمی شده اند.

در این بیانیه آمده است: « در نتیجه اقدامات متناسب و درست ارتش دفاعی، نقاط شلیک واقع در عمق خاک رقیب سرکوب شدند. وزارت دفاع جمهوری قرع باغ از دشمن می خواهد که به توافق دست یافته در خصوص آتش بس پایبند باشد، در غیر این صورت پاسخ مناسب خیلی طول نخواهد کشید.»

درگیری در منطقه قره باغ از ۲۷ سپتامبر آغاز شده است. ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به اقدامات جنگی متهم می کنند. در قره باغ شلیک و تیراندازی به سمت مناطق مسکونی غیر نظامی ادامه دارد. ارمنستان وضعیت جنگی اعلام کرده و تاکید می کند که باکو از حمایت آنکارا برخوردار است. رهبران روسیه، آمریکا و فرانسه از طرفین خواستند که مقابله با یکدیگر را کنار گذاشت و بدون پیش شرط مذاکره کنند. نهم اکتبر به دعوت رئیس جمهور روسیه، وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان به همتای روس خود در مسکو مذاکره کردند. این مذاکره ۱۰ ساعت به طول انجامید. در نهایت ایروان و باکو توافق کردند که از دهم اکتبر آتش بس در منطقه قره باغ اعلام کنند. اما در آن روز طرفین باز یکدیگر را به نقض توافق و شلیک و تیراندازی متهم کردند. بار دوم در نیمه ۱۸ اکتبر آتش بس اعلام شد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала