دستگیری بیش از 2 هزار نفر در ادلب توسط تروریست ها

© Sputnik / Press Service of the President of Syria /  مراجعه به بانک تصاویر دستگیری بیش از 2 هزار نفر در ادلب توسط تروریست ها
دستگیری بیش از 2 هزار نفر در ادلب توسط تروریست ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تروریست ها در سوریه در یک حمله گسترده هزاران خبرنگاران، معلمان، و دکتران را زندانی کردند.

به گزارش اسپوتنیک، فرمانده الکساندر گرینکیویچ، معاون مرکز روسی آشتی طرفین درگیر در سوریه در یک جلسه توجهی گفته است که تروریست ها بیش از 2 هزار  نفر را که در آن میان خبرنگاران، معلمان، روحانیون و دکتران هستند را زندانی نموده اند. از وضعیت این افراد اطلاعی در دسترس نیست.

مخالفت مصر با حضور ترکیه در سوریه  - اسپوتنیک ایران
مخالفت مصر با حضور ترکیه در سوریه

گرینکیویچ، گفت: "بر اساس گزارش‌ها گروه تروریستی حیات تحریر الشام (گروه ممنوعه در روسیه) بیش از 2116 نفر من جمله خبرنگاران، معلمان، روحانیون و دکتر ها را زنداني و دستگير نمودند".
جنگ داخلی در سوریه از سال 2011 تا کنون جریان دارد.

پیش از این، رئیس مرکز آشتی احزاب متخاصم در سوریه ، دریاسالار الکساندر شربیتسکی اظهار داشت: در نتيجه دو حمله توسط 250 نفر شبه نظامیان، سربازان سوری در ادلب مورد تهاجم قرار گرفتند. ارتش سوریه این حمله را دفع کرد و هشت تروریست از بین رفتند.در میان قربانیان هیچ سربازی از سوریه دیده نمی شد.

جنگ سوریه با یک سری تظاهرات گسترده و در نهایت درگیری‌های نظامی در کشور سوریه آغاز شد که از 26 ژانویه 2011 شروع شده‌است که تأثیرگرفته از تحولات سیاسی منطقه خاورمیانه موسوم به بهار عربی است. حکومت سوریه از پشتیبانی و حضور نیروهای ایران، روسیه، شبه نظامیان شیعه عراقی و حزب‌الله لبنان برخوردار بوده‌است.

داعش (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) که زمانی بر بخش‌های شرقی سوریه حکومت می‌کرد و حدود نیمی از خاک این کشور را در کنترل داشت هم با دولت‌های سوریه و عراق و هم با اپوزیسیون سوریه درگیر جنگ بود که در حال حاضر با از دست دادن قسمت اعظم قلمرو خود به نواحی کوچکی در بیابان‌های شرق سوریه محدود شده‌است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала