اعلام وضعیت اولین افرادی که واکسن روسی Sputnik V را آزمایش کردند

© Photo / Russian Direct Investment Fundاعلام وضعیت اولین افرادی که واکسن روسی Sputnik V را آزمایش کردند
اعلام وضعیت اولین افرادی که واکسن روسی  Sputnik V را آزمایش کردند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الكساندر گینتسبورگ ، مدیر مركز علمی گامالیا، سازنده اولین واکسن کرونا در جهان اعلام کرد هیچ شکایتی از طرف داوطلبانی كه در اولین آزمایشات بالینی واكسن Sputnik V در تابستان شركت داشتند ، دریافت نشده و هیچ كدام از آنها به کرونا مبتلا نگردیده اند.

به گزارش اسپوتنیک،  الكساندر گینتسبورگ گفت: "آنها (واکسینه شدگان) به طور رسمی تحت نظارت نیستند ، اما در تماس با ما قرار دارند. تا آنجا که من می دانم ، هیچ یک از آنها حتی سرما نخوردند ، بیمار نشده و به کرونا مبتلا نگردیده اند. گرچه آزمایش های بالینی رسماً به پایان رسیده است."

درخواست سازمان روسی از بهداشت جهانی برای ثبت سریع واکسن اسپوتنیک وی - اسپوتنیک ایران
درخواست سازمان روسی از بهداشت جهانی برای ثبت سریع واکسن اسپوتنیک وی

اولین واکسن جهان علیه کرونا به نام  "Sputnik-V" ساخت  مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی به نام گامالیا با کمک صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه در اوایل ماه اوت ثبت شد. این واکسن دوبار با فاصله سه هفته ای به داوطلبان تزریق می شود.

آزمایش های بالینی واکسن تولید شده توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا از 18 ژوئن در دانشگاه پزشکی سچنف مسکو  برگزار شده است. در مطالعه ای که روی 38 داوطلب انجام شد ، ایمنی واکسن تأیید شد. مشخص شد که همه کسانی که واکسن دریافت می کنند ، در برابر عفونت کرونا،  ایمنی پیدا می کنند. گروه اول داوطلبان در تاریخ 15 ژوئیه ، گروه دوم در 20 ژوئیه مرخص شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала