آمريکا: تهديدهای ايران و روسيه کاهش يافته است

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر آمريکا: تهديدهای ايران و روسيه کاهش يافته است
آمريکا: تهديدهای ايران و روسيه کاهش يافته است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزير کشور ایالات متحده از کاهش تهدیدات انتخابات ریاست جمهوری از طرف فدراسیون روسیه و ایران خبر داد.

به گزارش اسپوتنيک چاد ولف وزير کشور امريکا گفت، تهدید روند رأی گیری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سوي دو کشور روسیه و ایران کاهش یافته است، اما ممکن است دوباره افزایش یابد.

آمریکا دیگر امكان اعمال تحریمهای جدید علیه روسیه و ایران را ندارد - اسپوتنیک ایران
آمریکا دیگر امكان اعمال تحریمهای جدید علیه روسیه و ایران را ندارد

وی در مصاحبه با CBS News گفت: "اين تهدیدات واقعاً کاهش یافته است."

به گفته وی، واشنگتن به خوبی از "آنچه آنها (روسیه و ایران) انجام می دهند" آگاه است. ولف گفت: "ما در حالت آماده باش فوق العاد هستیم."

اطلاعات ملی آمریكا پیش از این گزارش داده بود كه اطلاعات ثبت نام رای دهندگان به دست ایران و فدراسیون روسیه افتاده است. به گفته این اداره، این داده ها می تواند برای فراهم آوردن اطلاعاتی به رای دهندگان مورد استفاده قرار گیرد که امیدوارند موجب ایجاد تردید، خرابی ها و تضعیف اعتماد آنها به انتخابات آمریکا شود.       

پیش از این، رابرت اوبراین، دستیار امنیت ملی رئیس جمهور آمریكا گفت: ایالات متحده به میزان زیادی تحریم هایی را علیه روسیه و ایران وضع کرده است که دولت واشنگتن عملاً جایی برای محدودیت های جدید علیه هر دو کشور ندارد.

وی در گفتگو با خبرنگاران در مورد پاسخ واشنگتن به ادعاهای اطلاعات آمریكا مبنی بر اینکه روسیه و ایران برخی اطلاعات مربوط به ثبت نام رای دهندگان آمریكایی را دریافت كرده اند و می خواهند بر انتخابات تأثیر بگذارند، سوال شد. وی در پاسخ گفت: "یکی از مشکلاتی که ما با ایران و روسیه داریم این است که اکنون آنقدر تحریم ها علیه این کشورها اعمال کرده ایم که فرصت و امکان بسیار کمی برای انجام هر کار دیگر و اعمال تحریم را داریم. اما ما در حال بررسی همه اقدامات مهار كننده احتمالی هستیم كه می توانیم علیه این كشورها اعمال كنیم، همچنین سایر كشورها، از جمله چین و برخی از كشورهای هنوز نام برده نشده است كه سعی می كنند در موضوع رأی دادن آمریكایی ها در انتخابات تأثیر بگذارند. این غیر قابل قبول است".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала