هشدار پنتاگون به تشکیل خلافت جدید داعش در افریقا

© AFP 2023 / Nazeer al-Khatibهشدار پنتاگون به تشکیل خلافت جدید داعش در افریقا
هشدار پنتاگون به تشکیل خلافت جدید داعش در افریقا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع ایالات متحده امریکا، از تشکیل گروه جدید داعش در قاره افریقا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سان، وزارت دفاع ایالات متحده امریکا گفته است که نظامیان سازمان تروریستی داعش با استفاده از روشهای بی رحمانه، همانطور که در سوریه و عراق اتفاق افتاد، مناطق بیشتری را در قاره افریقا را تصرف می‌کنند.

یکی از سرکردگان داعش در عراق به هلاکت رسید - اسپوتنیک ایران
یکی از سرکردگان داعش در عراق به هلاکت رسید

این گزارش توسط متخصصان مرکز مبارزه با تروریسم وست پوینت (آکادمی نظامی ایالات متحده) منتشر شده است، تعداد طرفداران داعش در افریقا به طور مداوم در حال افزایش است. به گفته تحلیلگران، این نظامیان تروریستی اخیراً حملات خود را افزایش داده اند و تعداد قربانیان آنها در حال افزایش است.
در سال 2019، حملات تروریستی این گروه محلات نیجریه، کامرون، چاد، مالی و بورکینافاسو را هدف قرار داده بود که در مجموع 186 حمله به این کشورها انجام شده است. به ویژه، حداقل 28 حمله در منطقه دریاچه چاد و در شمال نیجریه رخ داده است که منجر به مرگ بیش از 15 نفر شده است.
علاوه بر این، مناطق افریقای جنوبی، به ویژه موزامبیک، نیز توسط شبه نظامیان مورد حمله قرار گرفته است، از سال 2017 بیش از 1.5 هزار نفر در آنجا کشته شده اند. انها بیشتر ساکنان محلی را اخراج کردند، و زنان را به بردگان جنسی تبدیل کردند.
به گفته كارشناسان ، فعالیت های شبه نظامیان داعش در آفریقا از نظر وسعت و بی رحمی از فعالیت اعضای این سازمان در سوریه و عراق پیشی می گیرد.
به عقیده پنتاگون سیاستمداران و ارتش تهدیدهای داعش (گروه ممنوعه در روسیه) در افریقا را باید جدی در نظر گرفت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала