ایروان: باکو به خاک ارمنستان نزدیک مرز ایران شلیک کرد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر ایروان: باکو به خاک ارمنستان نزدیک مرز ایران شلیک کرد
ایروان: باکو به خاک ارمنستان نزدیک مرز ایران شلیک کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دبیر مطبوعاتی وزارت دفاع ارمنستان، اعلام کرد: آتش بس، توسط هواپیماهای بدون سرنشین و راکت و آتش توپخانه ای طرف آذربایجانی به مواضع ایستگاه مرزی ارمنستان در نزدیکی مرز ایران نقض شد.

به گزارش اسپوتنیک، شوشان استپانیان دبیر مطبوعاتی وزارت دفاع ارمنستان، اظهار داشت: نیروهای مسلح آذربایجان صبح روز سه شنبه با کمک هواپیماهای بدون سرنشین جنگی و توپخانه به مواضع پاسگاه ارمنستان در حوالی مرز ایران شلیک کردند.

توافق ارمنستان و آذربایجان بر آتش بس دوستانه در روز دوشنبه  - اسپوتنیک ایران
توافق ارمنستان و آذربایجان بر آتش بس بشردوستانه از صبح دوشنبه

دبیر مطبوعاتی وزارت دفاع ارمنستان، در این باره در صفحه فیس بوک خود نوشت: امروز صبح، حدود ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۰:۱۵ (۰۹:۰۰ تا ۰۹:۱۵ به وقت مسکو)، بار دیگر آتش بس، توسط هواپیماهای بدون سرنشین که یکی از آنها در خاک ارمنستان سقوط کرد و راکت و آتش توپخانه ای طرف آذربایجانی به مواضع ایستگاه مرزی ارمنستان در نزدیکی مرز ایران نقض شد.

به گفته استپانیان، وزارت دفاع جمهوری ارمنستان با ثبت نقض دیگر از وضعیت آتش بس و گلوله باران از مرزهای کشور ارمنستان، اعلام کرد که مجبور به تلافی جویی در جهت نیروهای آذربایجانی خواهد شد.

بعداً، دبیر مطبوعاتی وزارت دفاع جمهوری افزود که، در نتیجه گلوله باران مرز جنوبی ارمنستان توسط دشمن، هیچ خسارتی وجود پیش نیامد و طرف ارمنی قبلاً به اقدامات تلافی جویانه روی آورده است.

صبح روز دوشنبه، وزارت دفاع ارمنستان از نقض آتش بس توسط باکو خبر داد و خاطرنشان کرد: نیروهای آذربایجانی مواضع ارتش دفاع جمهوری خودخوانده قره باغ را در قسمت شمال شرقی خط تماس هدف حمله قرار دادند.

وزارت دفاع آذربایجان پیش از این اطمینان داده بود که باکو شرایط آتش بس را کاملاً رعایت می کند و ارمنستان را به نقض آتش بس متهم می کند.

عصر روز ۲۵ اکتبر، آذربایجان و ارمنستان با وساطت ایالات متحده بر سر آتش بس جدید برای اهداف بشردوستانه توافق کردند که از ۲۶ اکتبر ساعت ۰۷:۰۰ به وقت مسکو لازم الاجرا شد.

اوضاع در اطراف قره باغ کوهستانی در ۲۷ سپتامبر بالا گرفت. پیش از این، طرفین درگیری قبلاً دوبار از دستیابی به توافق آتش بس خبر داده بودند، اما درگیری ها همچنان ادامه دارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала