واکنش فرانسه به تحریم های ترکیه

© AFP 2023 / Patrick Kovarikواکنش فرانسه به تحریم های ترکیه
واکنش فرانسه به تحریم های ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر تجارت فرانسه اعلام کرد که کشورش هیچ برنامه ای برای تحریم محصولات ترکیه ندارد.

به گزارش اسپوتنیک از رویترز، فرانک ریستر، وزیر تجارت فرانسه گفت: فرانسه در حال برنامه ریزی برای تحریم متقابل محصولات آنکارا نیست و گفت و گوها و روابط با ترکیه و رئیس جمهوری این کشور را ادامه خواهد یافت.

بورل: اظهارات اردوغان علیه مکرون قابل قبول نیست - اسپوتنیک ایران
بورل: اظهارات اردوغان علیه مکرون قابل قبول نیست

وی با تکرار محکومیت دولت علیه سخنان اخیر رییس جمهوری ترکیه در مورد امانوئل مکرون و رفتار او با مسلمانان فرانسه گفت: هیچ اقدامی تلافی جویانه در دستور کار نیست.

بعد از سخنان مکرون درباره حق چاپ و انتشار تصاویر موهن از پیامبر اسلام موجی از اعتراضات گسترده توسط کشورهای اسلامی علیه مواضع ضد اسلامی پاریس در چند روز گذشته به راه افتاده است.

رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه با واکنش تند علیه مواضع مکرون، خواستار بایکوت کالاهای فرانسوی شد. علاوه بر ترکیه، بایکوت کالاهای فرانسوی در قطر و کویت نیز در جریان است و همچنین برای متوقف کردن تولیدات فرانسه در اردن و ترکیه و دیگر کشورها درخواست هایی صورت گرفته است. اعتراض در کشورهای اسلامی پس از اظهارات روز چهارشنبه گذشته امانوئل مکرون آغاز شده است.

مکرون غروب یکشنبه 25 اکتبر (چهارم آبان) نیز با انتشار یک پست توییتری، از آزادی بیان دفاع کرده بود. مکرون از کشورهای اسلامی درخواست کرده است که به بایکوت کالاهای ساخت فرانسه خاتمه دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала