سلامت واکسن روسی EpiVacCorona بر باروری

© Sputnik / Rospotrebnadzor  /  مراجعه به بانک تصاویر سلامت واکسن روسی EpiVacCorona بر باروری
سلامت واکسن روسی EpiVacCorona بر باروری - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه از آزمایش دومین واکسن روسی کرونا بر روی سلامت باروری افراد خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه اعلام کرد؛ نتایج اولیه تحقیقات بر روی واکسن ضد ویروس کرونا "EpiVacCorona" از مرکز علمی "وکتور" در مورد باروری، ایمنی آن را نشان می دهد.

آغاز تولید واکسن اپی واک کرونا در پایان ماه جاری میلادی  - اسپوتنیک ایران
آغاز تولید واکسن "اپی واک کرونا" در پایان ماه جاری میلادی

در این گزارش آمده است: چرخه کامل مطالعات مربوط به سمیت تولید مثل واکسن EpiVacCorona در دسامبر سال 2020 تکمیل خواهد شد. در آزمایشاتی که بر روی موش و خرگوش طی دو مرحله صورت گرفته است که هیچ اثر سمی واکسن EpiVacCorona بر ساختار غدد جنسی مشاهده نشده است. این داده ها نشان دهنده ایمنی مناسب واکسن ویروس کرونا برای انسان است.

سرویس مطبوعاتی سازمان حمایت از مصرف کنندگان روسیه افزود، هرگونه انحراف بالقوه در ارتباط با عملکردهای تولید مثل، به عنوان بخشی از تحقیقات طولانی مدت داوطلبان واکسینه شده از سوی متخصصان بررسی خواهد شد.

شایان ذکر است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه اکتبر از ثبت یک واکسن دیگر ویروس کرونا که توسط مرکز تحقیقات دولتی "وکتور" تهیه و "EpiVacCorona" نامگذاری شده است، خبر داد.

نخستین واکسن روسی به نام  "Sputnik-V" ساخت مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی به نام گامالیا در اوایل ماه اوت به ثبت رسید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала