بایدن: روسیه بزرگترین تهدید برای آمریکا است

© AP Photo / Terry Asheبایدن: روسیه بزرگترین تهدید برای آمریکا است
بایدن: روسیه بزرگترین تهدید برای آمریکا است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روسیه را بزرگترین تهدید برای ایالات متحده در صحنه بین المللی خواند.

به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: روسیه بزرگترین تهدید برای ایالات متحده در صحنه بین المللی است و چین بزرگترین رقیب است.

بایدن علت شکست خود در انتخابات را پیشبینی کرد - اسپوتنیک ایران
بایدن علت شکست خود در انتخابات را پیشبینی کرد

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه CBS گفت: من فکر می کنم در حال حاضر بزرگترین تهدید آمریكا از نظر تضعیف امنیت و اتحاد ما روسیه است. دوم، من فکر می كنم چین بزرگترین رقیب است.

وی افزود، رویکرد ایالات متحده تعیین خواهد کرد که آیا کشورها همچنان به عنوان رقبا ادامه خواهند داد یا از نظر توازن قوا به یک رقابت جدی تر تبدیل خواهند شد.

در اوایل ماه اکتبر، کاملا هریس، نامزد معاون ریاست جمهوری دموکرات متعهد شد که بایدن در مورد هر گونه تهدید علیه نیروهای آمریکایی "روسیه را مسئول" می داند. در اوایل ماه سپتامبر، بایدن خود استدلال کرد که مسکو بیشتر تلاش می کند تا در انتخابات آینده ایالات متحده تأثیر بگذارد و بنابراین تهدید اصلی بشمار می رود.

روسیه بارها اتهامات مربوط به تلاش برای تأثیرگذاری بر روندهای دموکراتیک در کشورهای مختلف را رد کرده است. دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین این ادعا ها را "کاملاً بی اساس" خواند.  سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مورد ادعای مداخله روسیه در انتخابات کشورهای مختلف گفت: هیچ مدرکی برای تایید این موضوع وجود ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала