توافق دولت و مجلس ایران برای تامین منابع کالاهای اساسی

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / توافق دولت و مجلس ایران برای تامین منابع کالاهای اساسی
توافق دولت و مجلس ایران برای تامین منابع کالاهای اساسی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از توافق دولت و مجلس ایران برای تامین منابع کالاهای اساسی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ایران با اعلام این موضوع که جلسه بررسی تامین منابع کالاهای اساسی و همسان سازی حقوق بازنشستگان در محل مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است، گفت: در این جلسه مشترک مجلس و دولت، درخصوص منابع این طرح پس از بررسی های لازم توافق لازم صورت گرفت.

میلیون‌ها تن کالای اساسی در انبارهای بنادر ایران - اسپوتنیک ایران
میلیون‌ها تن کالای اساسی در انبارهای بنادر ایران

حاجی بابایی بیان کرد: در این توافق موضوع ۵۰ هزار میلیارد تومان بند(و)، تبصره ۲ در اختیار سازمان تامین اجتماعی بدون هیچگونه تغییر کماکان باقی می ماند. منابع تامین کالاهای اساسی با رعایت مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه در جهت تامین کالاهای اساسی بر مبنای  ۱۲۰ هزار تومان برای سه دهک پایین و ۶۰ هزار تومان برای ۴دهک بعدی خواهد بود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: ۲۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و مناطق محروم، همچنین تکمیل همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی پیش بینی شده است. خط قرمز ما در این طرح، تامین کالاهای اساسی و اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری و تامین اجتماعی بطور کامل است.

وی افزود: در مذاکرات امروز پرداخت ۳۰ هزار میلیارد تومان از  مطالبات سازمان تامین اجتماعی برای کمک به این سازمان و  همچنین اختصاص ۱۰هزار میلیارد تومان برای تکمیل همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری و بازنشستگان غیر هیات علمی دانشگاهها بررسی شد، که علاوه بر بند(و)، به سقف تبصره ۲ افزوده شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала