پاسخ پاریس به درخواست کشورهای اسلامی برای تحریم فرانسه

© Sputnik / Dominique Boutin /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ پاریس به درخواست کشورهای اسلامی برای تحریم فرانسه
پاسخ پاریس به درخواست کشورهای اسلامی برای تحریم فرانسه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه فرانسه خواسته برخی کشورهای اسلامی برای تحریم محصولات فرانسه را بی معنی خواند و تأکید کرد که باید سریعاً چنین اقداماتی متوقف شود.

به گزارش اسپوتنیک در اطلاعیه وزارت امور خارجه فرانسه در پاسخ به فراخوان تحریم کالاهای فرانسوی در کشورهای عربی آمده است: "چندین کشور در خاورمیانه، در روزهای اخیر خواستار تحریم محصولات فرانسوی، به ویژه محصولات کشاورزی و همچنین درخواست های عمومی تر برای تظاهرات علیه فرانسه، گاهی اوقات با زبان نفرت انگیز است که از شبکه های اجتماعی منتشر می شود. ضروری است که حملات "مورد استفاده اقلیت رادیکال" و علیه پاریس پایان یابد."

ممنوعیت فروش محصولات فرانسوی در کویت - اسپوتنیک ایران
ممنوعیت فروش کالاهای فرانسوی در کویت

شایان ذکر است، اتحادیه شرکت‌های تعاونی کویت در واکنش به اظهارات اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که علیه پیامبر اسلام حرمت شکنی کرده بود، تمامی محصولات تولید فرانسه را از بازارهای کویت جمع آوری کرد. در این اقدام 50 شرکت تعاونی کویتی مشارکت  و اعلام کرده اند تا اطلاع ثانوی کالاهای تولید فرانسه را از بازارها و شعبات خود جمع آوری کرده و به فروش نمی‌رسانند.

این در شرایطی است که فعالان و بِلاگرهای جهان عرب نیز با انتشار مطالبی به طور گسترده خواستار تحریم کامل کالاها و تولیدات فرانسوی در کشورهای اسلامی و عربی شدند.

فعالان فضای مجازی در کشورهای مغرب، الجزایر، مصر، کویت ، بحرین، عربستان و دیگر کشورها از اقدام فعالان کویتی استقبال کرده و خواستار اقدام مشابه مسئولان کشورهای خود شده‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала