گزارش و تحلیل

مرز باریک آزادی بیان و توهین

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر مرز باریک آزادی بیان و توهین
مرز باریک آزادی بیان و توهین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آقای امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در اظهاراتی که کاملا توهین به اسلام و مسلمانان به حساب می آمد تلاش کرد از چیزی که از آن به عنوان آزادی بیان یاد می کند دفاع کند

دفاع از آزادی بیان یک چیز است و دفاع از توهین به مقدسات یک چیز دیگر.

کجای اینکه یک نشریه فرانسوی، به هر دلیلی، بخواهد به پیامبر مسلمانان توهین کند آزادی بیان به حساب می آید؟

اگر اینگونه است و آقای مکرون مدافع سرسخت آزادی بیان می باشد، چرا در فرانسه اگر کسی در مورد هولوکاست بخواهد اظهار نظر کند به عنوان مجرم شناخته می شود و علاوه بر زندان رفتن همه حقوق مدنی و شهروندی خود را از دست می دهد.

اگر همان کاریکاتورها در مورد مقدسات یهودی ها و یا مسیحی ها در فرانسه کشیده شود آیا باز هم آقای مکرون و مقامات فرانسوی همان واکنش ها را نشان می دهند؟

امروزه دیگر همه مسلمانان یقین پیدا کرده اند که این رفتار بخشی از هجمه ضد اسلامی است که توسط لابی های پشت پرده در آمریکا و اروپا ایجاد شده تا هر چه قدر می توانند مسلمانان را تحقیر کنند و به مقدسات آنها توهین کنند.

در فرانسه، یک اسلامگرا سر مردی را برید - اسپوتنیک ایران
در فرانسه، یک اسلامگرا سر مردی را برید

متاسفانه در چنین شرایطی مشاهده می کنیم بسیاری از مقامات و شخصیت های مسلمان و رسانه های کشورهای اسلامی سکوت اختیار کرده اند و تصور می کنند که با سکوت خود دارند رفتار متمدنانه (البته به تصور خودشان) نشان می دهند.

رفتار متمدنانه کجاست؟

آیا خودتان هم پذیرفته اید فرانسوی ها امروز دیگر متمدن شده اند و مسلمانان غیر متمدن؟

متاسفانه بی هویتی برخی اشخاص و نداشتن ایمان به فرهنگ و باور و اعتقادات و تاریخ خود موجب آن شده که چنین شرایطی پیش بیاید و برخی که عوامل دشمنان مسلمانان هستند امروزه در راس کار قرار گیرند و به جای اینکه از اصول خود دفاع کنند خود به بخشی از این بازی تبدیل شوند.

برخی هم که به ظاهر مسلمان هستند ولی عملا چیزی به نام اسلام در وجودشان نیست.

فقط از اسلام به ابزاری برای حکمرانی سوء استفاده می کنند و بس.

نادانی به جایی رسیده که آنها درک نمی کنند ماجرای توهین به پیامبر اسلام خود یک پروژه جدید بر علیه همه مسلمانان جهان است.

البته شاید هم درک می کنند ولی بخشی از مجریان نقشه هستند.

امروزه شرایط به جایی رسیده که هزاران مسلمان را در جای جای جهان می کشند و در رسانه های خود حتی رهبرانشان افتخار می کنند که این کار را کرده اند و به گونه ای صحبت می کنند که انگار نه انگار جان هزاران انسان را گرفته اند.

اگر همین کار را بر علیه حیوانات انجام داده باشند باز صدایی از مجامع بین المللی بلند می شود.

مقصر کشیده شدن امور به اینجا کیست؟

آیا حاکمان هستند که نوکر دشمنان مسلمانان می باشند یا خود مردم مسلمان؟

هیچکس و هیچ بهانه ای بحث سر بریدن یک انسان را نمی تواند توجیه کند اما دلیل این رفتار آن دانش آموز چه بوده و چه شده که این دانش آموز به این حد از جنون رسیده که سر معلم خود را ببرد؟

ماکرون معلم مقتول را چهره فرانسه خواند - اسپوتنیک ایران
ماکرون معلم مقتول را چهره فرانسه خواند

اگر مقامات فرانسوی با مسئولیت رفتار می کردند و جلوی توهین به مقدسات آن نوجوان دانش آموز و آن هم در مدرسه اش را می گرفتند آیا باز هم شاهد چنین اتفاق وحشتناکی می بودیم؟

شاید مقصر اصلی مسلمانان هستند که به صورت جمعی در کل جهان بر علیه فرانسه واکنش نشان ندادند، و مقامات فرانسوی را وادار نکردند در مورد رفتارهای خود نسبت به مسلمانان بیشتر فکر کنند.

روز گذشته در اخبار دیدم در کویت و برخی کشورهای اسلامی تعدادی فروشگاه های بزرگ اقدام به حذف کالای فرانسوی از طبقات فروشگاه های خود کردند.

تعدادی از نمایندگان این کشور هم تقاضای اخراج سفیر و دیپلمات های فرانسوی را نموده اند.

اقدامی که به قول معروف نهایت تمدن و اقتدار را نشان می دهد.

شاید وقت آن رسیده باشد که همه مسلمانان جهان از همان رفتار کویتی ها الگو برداری کنند و اقدام به تحریم همه کالاهای فرانسوی کنند و هر قراردادی که با شرکت های فرانسوی دارند را لغو کنند و روابط خود با فرانسه را قطع کنند.

این خود می تواند یک واکنش به اصطلاح متمدنانه به توهین فرانسوی ها به مقدسات مسلمانان باشد.

بدیهی است اگر مسلمانان با هم متحد شوند و چنین کاری را انجام دهند بقیه هم حساب کار دستشان می آید و دیگر اجازه توهین به مقدسات آنها را نخواهند داد.

البته بحث فقط توهین به مقدسات مسلمانان نیست بلکه توهین به هویت همه مسلمانان جهان توسط رهبران برخی کشورها است که باید همه مسلمانان با هم برای مقابله با این توهین ها و رفتارها و تصمیمات متحد شوند.

تا به امروز همه چشم به سازمان کنفرانس اسلامی بسته بودند که به سمت ایجاد وحدت میان مسلمانان پیش برود اما مشاهده می کنیم که این سازمان تا به حال هیچ قدمی برای ایجاد وحدت میان مسلمانان انجام نداده و بر عکس حتی در برخی موارد موجبات ایجاد تفرقه میان مسلمانان را ایجاد کرده.

به نظر می آید امروزه مسلمانان نیاز دارند یک اتحادیه تشکیل دهند که هدف اش دفاع از اسلام و مسلمانان در مقابل تهدید های موجود باشد و به سمت و سوی ایجاد راه حل های سیاسی و وحدت میان مسلمانان پیش برود.

وقت بیداری است، ماجرا دیگر بسیار از توهین به مسلمانان فراتر رفته و مشخص است نقشه ای پشت پرده است که هدف اش نابودی همه مسلمانان جهان می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала