علی اف: مدرکی دال بر حمایت نظامی ترکیه از آذربایجان وجود ندارد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر علی اف: مدرکی دال بر حمایت نظامی ترکیه از آذربایجان وجود ندارد
علی اف: مدرکی دال بر حمایت نظامی ترکیه از آذربایجان وجود ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهوری آذربایجان اظهار داشت که هیچ مدرکی در مورد حمایت نظامی آنکارا از باکو وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان در مصاحبه با کانال تلویزیونی "فاکس نیوز" اظهار داشت: ترکیه از آذربایجان پشتیبانی سیاسی می‌کند. این کشور نزدیکترین متحد و دوست ما است. ما افتخار می‌کنیم و خوشحالیم که چنین کشور بزرگی شریک ماست. هر کشوری حق دارد دوست و متحد داشته باشد. ارمنستان متحدان خود را دارد.

آمادگی ترکیه برای اعزام نیرو به قره باغ 
 - اسپوتنیک ایران
آمادگی ترکیه برای اعزام نیرو به قره باغ

علی اف در پاسخ به سوالی در مورد حمایت نظامی ترکیه از آذربایجان، این موضوع را قاطعانه تکذیب کرد. رئیس جمهوری آذربایجان تصریح کرد: به هیچ وجه! هیچ مدرکی در این مورد وجود ندارد. ترکیه فقط پشتیبانی سیاسی می کند و همین کافی است. زیرا زمانیکه ترکیه می‌گوید که در کنار آذربایجان است و آذربایجان تنها نیست، این موضوع ممکن است پیامی برای همه کسانی باشد که می‌خواهند در این درگیری مداخله کنند و منافع خود را تأمین کنند.

جنگ در خط رویارویی آذربایجان و ارمنستان در قره باغ از ۲۷ سپتامبر آغاز شده است. ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به آغاز جنگ متهم می کنند و قره باغ از بمباران توپخانه‌ای نقاط مسکونی در این جمهوری خود خوانده از جمله استپاناکرت خبر می‌دهد. ارمنستان ادعا می‌کند آنکارا به طور فعال از باکو حمایت می‌کند و بسیج عمومی و حالت جنگی اعلام کرده است.

​وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان روز جمعه ۹ اکتبر به دعوت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه وارد مسکو شدند. مذاکرات آنها بیش از ۱۰ ساعت به طول انجامیده و با تصویب یک توافق نامه به پایان رسید. این توافقنامه شامل چهار نکته برای حل اختلاف است. از جمله طرفین از ساعت ۱۲:۰۰ روز ۱۰ اکتبر در راستای اهداف انسان دوستانه و برای مبادله اسرای جنگی و سایر زندانیان و اجساد کشته ها آتش بس از طریق میانجیگری کمیته بین المللی صلیب سرخ را اعلام کردند. باکو و ایروان  همچنین توافق کردند که "مذاکرات اساسی با هدف دستیابی به یک توافق صلح  در اسرع وقت" آغاز شود. در عین حال  طرفین تغییر ناپذیری چارچوب مذاکرات در مورد مسئله قره باغ را مورد تأیید قرار دادند. متاسفانه دیرتر وزارتخانه های دفاع ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را بارها به نقض آتش بس در قره باغ متهم کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала