رسانه‌ها: ترامپ شک دارد جمهوری خواهان اکثریت سنا را حفظ کنند

© REUTERS / Carlos Barriaرسانه‌ها: ترامپ شک دارد جمهوری خواهان اکثریت سنا را حفظ کنند
رسانه‌ها: ترامپ شک دارد جمهوری خواهان اکثریت سنا را حفظ کنند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا حفظ اکثریت سنا را برای جمهوری خواهان دشوار ارزیابی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست به نقل از یک منبع گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک جلسه غیرعلنی با حامیان مالی گفت که پس از انتخابات برای حزب جمهوری خواه حفظ اکثریت کرسی های سنا دشوار است.

بایدن از احتمال شکستش در انتخابات به دلیل تقلب گفت - اسپوتنیک ایران
بایدن از احتمال شکستش در انتخابات به دلیل تقلب گفت

یکی از شرکت کنندگان در نشست این هفته اهداکنندگان با ترامپ به نشریه گفت که ترامپ وضعیت جمهوری خواهان در سنا را بسیار دشوار می داند. همچنین، طبق گفته این شرکت کننده در این رویداد که مایل بود ناشناس بماند، ترامپ گفت که او نمی خواهد با برخی سناتورها کاری داشته باشد - نمی تواند و نمی خواهد به برخی از آنها کمک کند.

در همان زمان، ترامپ معتقد است که جمهوری خواهان قادر خواهند بود مجلس نمایندگان (کنگره) را که درحال حاضر اکثریت را در آن ندارند، دوباره بدست آورند.

در انتخابات 3 نوامبر، آمریکایی ها باید نه تنها رئیس جمهور، بلکه اعضای کنگره را نیز انتخاب کنند - یک سوم مجلس سنا و ترکیب کامل مجلس نمایندگان. اکنون جمهوری خواهان 53 کرسی در سنا دارند، در مقابل 47 کرسی از آن دموکرات هاست. دموکرات ها برای کسب اکثریت 51 رای به 4 کرسی نیاز دارند. در مجلس نمایندگان، توازن قدرت متفاوت به نظر می رسد: اکنون دموکرات ها 235 کرسی را اشغال کرده اند و 197 نفر در اختیار جمهوری خواهان است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала