ممنوعیت فروش کالاهای فرانسوی در کویت

© Sputnik / Irina Kalashnikovaممنوعیت فروش محصولات فرانسوی در کویت
ممنوعیت فروش محصولات فرانسوی در کویت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در پی اصرار رئیس جمهور فرانسه به ادامه انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر اسلام، شرکت های کویتی از تحریم کالاها و تولیدات فرانسوی خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، اتحادیه شرکت‌های تعاونی کویت در واکنش به اظهارات اخیر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که علیه پیامبر اسلام حرمت شکنی کرده بود، تمامی محصولات تولید فرانسه را از بازارهای کویت جمع آوری کرد.

دفاع رئیس جمهور فرانسه از  کفرگویی - اسپوتنیک ایران
دفاع رئیس جمهور فرانسه از کفرگویی

در این اقدام 50 شرکت تعاونی کویتی مشارکت  و اعلام کرده اند تا اطلاع ثانوی کالاهای تولید فرانسه را از بازارها و شعبات خود جمع آوری کرده و به فروش نمی‌رسانند.

این در شرایطی است که فعالان و بِلاگرهای جهان عرب نیز با انتشار مطالبی به طور گسترده خواستار تحریم کامل کالاها و تولیدات فرانسوی در کشورهای اسلامی و عربی شدند.

فعالان فضای مجازی در کشورهای مغرب، الجزایر، مصر، کویت ، بحرین، عربستان و دیگر کشورها از اقدام فعالان کویتی استقبال کرده و خواستار اقدام مشابه مسئولان کشورهای خود شده‌اند.

همچنین بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی تصاویر پروفایل خود در شبکه‌های اجتماعی نظیر توئیتر، فیسبوک و دیگر شبکه‌ها را به تصاویری از نام پیامبر اسلام تغییر داده و با این اقدام انزجار خود را از هتاکی مقامات فرانسوی علیه پیامبر اسلام نشان داده‌اند.

فعالان مسلمان در کشورهای مختلف لیست‌هایی از محصولات و تولیدات فرانسوی تهیه کرده و خواستار تحریم آنها شده‌اند.

از سوی دیگر، برخی از فروشگاه‌ها و مراکز تجاری کویت در واکنش به اظهارات رئیس جمهور فرانسه با نصب پلاکاردهایی  از آغاز تحریم کالاهای فرانسوی خبر داده ‌اند.

ماکرون اخیرا در اظهاراتی با وقاحت اعلام کرده بود که فرانسه همچنان به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز علیه پیامبر اسلام ادامه خواهد داد، امری که با واکنش تند مسلمانان روبرو شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала