قرقیزستان آماده بررسی گسترش پایگاه هوایی روسیه در این کشور است

© Sputnik / Vladimir Pirogov /  مراجعه به بانک تصاویر قرقیزستان آماده بررسی گسترش پایگاه هوایی روسیه در این کشور است
قرقیزستان آماده بررسی گسترش پایگاه هوایی روسیه در این کشور است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسلان کازاکبایف وزیر امور خارجه قرقیزستان اعلام کرد کشور وی آماده است در صورت دریافت پیشنهاد گسترش پایگاه هوایی کانت روسیه از مسکو یا از سازمان پیمان امنیت جمعی، چنین پیشنهادی را بررسی کند.

به گزارش اسپوتنیک، کازاکبایف گفت: "در مورد پایگاه کانت ، موضع محکم ما حفظ این پایگاه است. هیچگونه تجدیدنظری در توافق نامه های قبلاً امضا شده انجام نخواهد شد."

وزیر امور خارجه قرقیزستان همچنین تأکید کرد که روسیه در دوره پس از انتخابات ، زمانی که یک بحران سیاسی در این جمهوری شعله ور شد ، نقش ویژه ای را ایفا کرد.

روسلان کازاکبایف گفت: "ممکن بود این رویدادها به ناآرامی و خونریزی گسترده تبدیل شود. و البته در اینجا ، اول از همه ، روسیه و سایر شرکای ما بیاناتی را ایراد کرده و به ما کمک نمودند.

رئیس جمهور قرقیزستان پس از استعفا از ملت درخواست بخشش کرد - اسپوتنیک ایران
رئیس جمهور قرقیزستان پس از استعفا از ملت درخواست بخشش کرد

کازاکبایف یادآوری کرد که در گرما گرم اعتراضات ، دیمیتری کوزاک، معاون رئیس دفتر ریاست جمهوری روسیه به بیشکک، پایتخت  قرقیزستان آمد و با وی ، از جمله درباره  امکان کمک مالی به بودجه این جمهوری شوروی گفتگو کرد.

پایگاه هوایی متحده روسیه "کانت" متعلق به نیروهای جمعی واکنش سریع است و در تأمین امنیت فضای هوایی کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی نقش دارد. هواپیماهای جنگنده سوخو 25  و بالگردهای میل 8 در این پایگاه مستقر هستند.

پایگاه هوایی کانت یک فرودگاه نظامی است که یک باند فرود بتن دارد و طول باند آن ۲۷۰۰ متر است. این فرودگاه در شهر قانت کشور قرقیزستان قرار دارد و در ارتفاع ۷۷۷ متری از سطح دریا واقع شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала