سرنگونی یک پهپاد آذربایجان در قره باغ

© Sputnik / Aram Nersesyan /  مراجعه به بانک تصاویر سرنگونی یک پهپاد آذربایجان در قره باغ
سرنگونی یک پهپاد آذربایجان در قره باغ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات در جمهوری خودخوانده قره ‌باغ گفته اند که یک پهپاد سرنگون شده را پیدا کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای دفاعی قره باغ کوهستانی اعلام کرده اند که یک پهپاد سرنگون شده را دریافته اند که گفته می ‌شود متعلق به ارتش آذربایجان می ‌باشد.

استقرار تانک‌های ایران در مرز با قره باغ - اسپوتنیک ایران
استقرار تانک‌های ایران در مرز با قره باغ

در اعلامیه آنها آمده است: یک هواپیمای بدون سرنشین دیگر توسط پدافند هوایی قره باغ از بین برده شد.

درگیری ها در قره ‌باغ کوهستانی در ۲۷ سپتامبر شدت پیدا کرد. ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به گلوله باران مواضع و نقاط مسکونی در امتداد خط رویایی دو طرف متهم کردند.

ایروان ادعا می ‌کند که چهار هزار مبارز منتقل شده توسط ترکیه از سوریه در کنار نیروهای باکو می ‌جنگند.

روز ۹ اکتبر وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان به دعوت رئیس ‌جمهور پوتین به مسکو آمدند و پس از بیش از ۱۰ ساعت مذاکره با حضور سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه بر سر برقراری آتش‌ بس در قره‌ باغ از ظهر روز ۱۰ اکتوبر، تبادل اسرا و اجساد قربانیان به توافق رسیدند؛ اما با این حال طرفین یکدیگر را به نقض آتش ‌بس متهم می‌کنند.

درگیری های میان باکو و ایروان درباره منطقه قره‌ باغ از فوریه ۱۹۸۸ و از زمانی که منطقه قره‌‌ باغ جدایی خود را از آذربایجان اعلام کرد، آغاز شده است.

در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴، آذربایجان کنترل منطقه قره ‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال ۱۹۹۲ مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح ‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک سازمان همکاری و امنیت اروپا با ریاست مشترک روسیه، آمریکا و فرانسه آغاز شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала