آمریکا، روسیه و ایران را به کسب اطلاعات درباره رای دهندگان در این کشور متهم کرد

© REUTERS / Darren Ornitzآمریکا، روسیه و ایران به کسب اطلاعات درباره رای دهندگان در این کشور متهم کرد
آمریکا، روسیه و ایران به کسب اطلاعات درباره رای دهندگان در این کشور متهم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان راتکلیف ، مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفت که اطلاعات مربوط به ثبت نام رای دهندگان آمریکایی به دست ایران و روسیه افتاده است.

به گزارش اسپوتنیک، راتکلیف در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:"ما می خواهیم به مردم هشدار دهیم: ما به این نتیجه رسیده ایم كه دو بازیگر خارجی - ایران و روسیه - اقدامات مشخصی را برای تأثیرگذاری بر افكار عمومی در رابطه با انتخابات ما انجام داده اند. ... ما تأیید كردیم كه ایران و جدا از آن روسیه اطلاعات مربوط به ثبت نام رای دهندگان آمریکایی به دست آورده اند".

مدیر اطلاعات ملی آمریکا خاطرنشان کرد که از این اطلاعات می توان برای ایجاد تردید در میان شهروندان رأی دهنده، ایجاد هرج و مرج و بی اعتمادی نسبت به انتخابات  استفاده کرد".

ایران اتهام دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرد - اسپوتنیک ایران
ایران اتهام دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرد

راتکلیف ادامه داد: "ما قبلاً دیده ایم که ایران برای ترساندن رای دهندگان ، ایجاد اغتشاشات عمومی و آسیب رساندن به رئیس جمهور ترامپ ایمیل های جعلی ارسال می کند."

وی همچنین ایران را به پخش ویدئویی درباره تقلب در رای مگیری تهم کرد - به گفته وی ، این فیلم غیرقابل اعتماد و غیر موثق است.

راتکلیف افزود: "این اقدامات از روی ناامیدی از جانب مخالفان ناامید است."

ضمناً وی اعتراف کرد که چنین اقداماتی از طرف مسکو مشاهده نشده اما با این حال ، او معتقد است که در هرحال روسیه ه " مانند سال 2016برخی اطلاعات مربوط به رای دهندگان را " دریافت کرده است.

رئیس اطلاعات ملی آمریکا تأکید کرد: "مطمئن باشید که ما برای مقابله با اقدامات این کشورهای دشمن دموکراسی آماده هستیم."

وی تکرار کرد که ایالات متحده "تحمل" دخالت در انتخابات خود را ندارد و آماده است کسانی را که چنین کاری را انجام می دهند ، به پرداخت تاوان  مجبور کند.

روسیه و ایران در گذشته اتهامات دخالت در انتخابات ایالات متحده را رد کرده بودند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала