شکر سفید ۸ برابر اعتیادآورتر از کوکائین +عکس، ویدئو

© Flickr / Pay No MindSugar
Sugar - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اعتیاد به شکر سفید از اعتیاد به کوکائین خطرناک تر است!

به گزارش اسپوتنیک، محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف شکر سفید ۸ برابر اعتیادآورتر از کوکائین هست.

View this post on Instagram

A post shared by 🅿 🅰 🆁 🅸 🅰 (@fitness.by.paria) on

طبق گفته محققان، که شکر در اصل اعتیادآور هم هست، یعنی واقعا به این معنی است که هرچه بیشتر مصرف کنید، بیشتر می‌خواهید. شکر برای تحریک مرکز رضایت و لذت مغز از همان مسیرهای عصبی استفاده می‌کند که مواد مخدر استفاده می‌کنند و با این تحریک، مرکز رضایت مغز این سیگنال را ارسال می‌کند که "بیشتر بخور، بیشتر بخور".

اگر در برنامه غذایی خود خیلی کم شکر استفاده می‌کنید، شما یک گام خیلی خوب در جهت سلامتی خود برداشته‌اید.

گفته شده است که با کنار گذاشتن قند و شکر و بدون هیچ گونه رژیم غذایی می توان تا ۴ کیلوگرم لاغر شد.

نیاز فوری وجود دارد که به کنار گذاشتن شکر از رژیم غذایی خود اندیشیده و نسبت به آن اقدام نماییم. سازمان بهداشت جهانی، مقدار توصیه شده برای دریافت شکر را به نصف کاهش داده است و از ۱۰ درصد به ۵ درصد کل کالری دریافتی رسانده است که برابر با حدود ۴ تا ۶ قاشق چایخوری در روز برای رژیم غذایی متوسط ۲۰۰۰ کالری است.  چیزهای ساده‌ای هستند که می‌توانند کمک کنند تا دریافت شکر خود و خطر بیماری را کاهش دهید و سطح انرژی خود را افزایش دهید و پوست خود را بهبود ببخشید.

View this post on Instagram

#قسمت_اول 🔹10 علامتی که نشان می‌دهد به شکر اعتیاد دارید #اعتیاد به شکر شوخی نیست. #مغز شما می‌تواند خودش را جوری تنظیم کند که ولع شکر داشته باشد و در نهایت شما را به جایی برساند که دوری از شیرینی، حالتان را بد کند. #اعتیاد_به_شکر یک پدیده‌ی فیزیولوژیکی و قابل سنجش است که خیلی از افراد به آن دچارند. این اعتیاد باعث می‌شود شما نتوانید در #رژیم_غذایی خود اصلاحات لازم را ایجاد کنید. در ادامه ببینید علامت‌های اعتیاد به #شکر و #شیرینی چیست: 1- خوراکی‌های شیرینتان را پنهان می‌کنید هیچ‌کس کلم بروکلی را در کابینت آشپزخانه پنهان نمی‌کند، اگر شما #شکلات ‌ها را مخفی می‌کنید پس به شیرینی معتادید. 2- باید هر بار باید بیشتر و بیشتر شیرینی بخورید تا راضی شوید یکی از علامت‌های اعتیاد به شکر این است که احساس می‌کنید هر بار باید بیشتر شیرینی بخورید تا راضی شوید. 3- حتی وقتی‌که گرسنه نیستید هم شیرینی می‌خورید یک وعده غذای کامل خورده‌اید اما همچنان دلتان می‌خواهد یک برش بزرگ از #کیک بخورید؟ علامت دیگر اعتیاد به شکر این است که حتی وقتی‌ سیرید باز هم به سمت شیرینی کشیده می‌شوید. 4- مدام هوس شیرینی دارید بعد از خوردن شیرینی، #قند خونتان افت می‌کند زیرا #انسولین، تمام آن قند را به سلول‌هایتان برده است. این افت قند خون باعث می‌شود باز هم بیشتر هوس شیرینی کنید. 5- هوس غذاهای شور دارید هوس غذای شور، یکی از شیوه‌های بدنتان برای رساندن این پیام است که باید کمی از غذاهای شیرین فاصله بگیرید و چیزی مغذی‌تر بخورید زیرا بدن شما مواد مغذی مورد نیازش را به اندازه کافی دریافت نمی‌کند. این مسئله در میان افرادی که اعتیاد به شکر دارند شایع است و احتمالاً شما به اندازه کافی پروتئین و چربی نمی‌خورید. عکس این مطلب نیز درست است. اگر زیاد غذای #شور بخورید، ممکن است هوس غذاهای شیرین یا کربوهیدرات‌های ساده را نیز بکنید. کلید حل مشکل، تعادل است. خوردن غذاهایی که ریزمغذی‌ها و درشت مغذی‌های لازم را دارند می‌تواند عملکرد بدنتان را تعدیل کند. ادامه دارد... . پیج #سوپرمارکت_آنلاین آسان بسان را از اینجا👇 دنبال کنید. @asanbesan @asanbesan @asanbesan @asanbesan @asanbesan #سوپرمارکت #آنلاین #آسان_بسان #تهران #tehran #همیشه_نزدیکتر

A post shared by مجله مواد غذایی آسان بسان‌ (@asanbesan) on

 وسوسه شکر معمولا به خاطر کمبود مواد مغذی پیش می‌آید. از جمله این مواد مغذی، پروتئینها، چربیهای خوب، ویتامینهای بی، منیزیم، کرومیم و روی هستند.

بسیاری از کاربران معتقدند که تا این اندازه اثر مضر شکر بر سلامتی و اعتیاد به آن را نمی دانستند. به گفته بسیاری از کاربران مطلب مفیدی بوده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала