پوتین: تقریبا ۵ هزار نفر در قره باغ کشته شدند

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور روسیه اظهار داشت، که روسیه بیشتر از همه علاقمند حل و فصل درگیری در قره باغ است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، امروز در کلوپ والدای اعلام کرد، که شمار تمام کشته شدگان جنگ قره باغ نزدیک به ۵ هزار نفر می ‌رسد.

علی‌اف: مرز آذربایجان و ایران کاملا در کنترل ما است - اسپوتنیک ایران
علی‌اف: مرز آذربایجان و ایران کاملا در کنترل ما است

وی خاطر نشان کرد، که در طول سال‌ ها، روسیه گزینه های مختلفی را برای حل این بحران ارائه بود: به نظر می ‌رسید یک کمی بیشتر، ما یک راه حل را پیدا خواهیم کرد. اما متاسفانه این کار نشد، امروز ما بدترین حالت درگیری داریم.

به گفته رئیس جمهور روسیه، این فاجعه در مرگ مردم نهفته است.

پوتین افزود: تلفات زیادی از هر دو طرف وجود دارد. براساس اطلاعات ما، از هر دو طرف بیش از ۲ هزار نفر تاکنون کشته شدند، شمار تمام کشته شدگان به ۵ هزار نفر می‌ رسد.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: هیچ کس بیش از روسیه علاقمند به حل و فصل درگیری در قره باغ نیست. این درگیری با دوستان ما در حال رخ دادن است. این شرایط برای ما ارجحیت دارد، گروهی که در سال ۱۹۹۲، روسیه، فرانسه و ایالات متحده به عنوان همکار ایجاد شد. اما ما مسئول سازماندهی روند گفتگو هستیم. من ۱۰۰ درصد باور دارم که همه شرکت کنندگان برای حل و فصل اوضاع  تلاش می‌ کنند. اما هیچ به اندازه روسیه به این امر علاقمند نیست.

درگیری های میان باکو و ایروان درباره منطقه قره‌ باغ از فوریه سال ۱۹۸۸ و از زمانی که منطقه قره ‌باغ جدایی خود را از آذربایجان اعلام کرد، آغاز شده است. در جریان درگیری‌ های مسلحانه از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴، آذربایجان کنترول منطقه قره ‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد.

از سال ۱۹۹۲ مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌ آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک سازمان همکاری و امنیت اروپا با ریاست مشترک روسیه، امریکا و فرانسه آغاز شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала