اوباما: روزی که ترامپ برود روز شکرگذاری است

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiاوباما: روزی که ترامپ برود روز شکرگذاری است
اوباما: روزی که ترامپ برود روز شکرگذاری است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور پیشین آمریکا، در سخنرانی در حمایت از جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا گفت: روزی که ترامپ کنار روز روز شکر گذاری است.

به گزارش اسپوتنیک، باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا، روز چهارشنبه در سخنرانی در حمایت از جو بایدن در فیلادلفیای پنسیلوانیا بیان کرد: شما دو بار کاخ سفید را به من تحویل دادید و از شما می خواهم تا این بار کاخ سفید را به جو بایدن تحویل دهید.

تحلیلگر آمریکایی: ترامپ برای دستکاری نتایج انتخابات آماده شده - اسپوتنیک ایران
تحلیلگر آمریکایی: ترامپ برای دستکاری نتایج انتخابات آماده شده

وی افزود: سیزده روز تا روز انتخابات باقی مانده و هرگونه اقدامی که انجام می دهیم برای آیندگان اهمیت دارد.

اوباما همچنین به گزارش اخیر نیویورک‌ تایمز از وجود حساب بانکی ترامپ در چین اشاره کرد و گفت: می ‌توانید تصور کنید که من یک حساب سری در بانک چینی داشتم وقتی که من برای انتخاب دوباره اقدام می ‌کردم؟ آیا فکر می کنید فاکس نیوز درباره آن حتی اندکی نگران شده است؟ اما می گفتند باراک شیفته پکن است.

همچنین با اشاره به گزارش نیویورک ‌تایمز درباره مالیات پرداختی ترامپ در سال نخست پیروزی وی که ۷۵۰ دلار اعلام شده است، ادامه داد: احتمالا من در سن ۱۵ سالگی که در باسکین رابینز کار می کردم بیشتر پرداخته ‌ام. چطور چنین چیزی ممکن است؟

اوباما همچنین عملکرد دولت ترامپ در مقابله با همه ‌گیری ویروس کرونا را مورد انتقاد قرار داد .

رئیس جمهوری سابق آمریکا در ادامه اظهارات خود به توئیت ‌های ترامپ هم اشاره کرد و با تکان دادن سر خود نسبت به باز نشر یکی از توئیت‌ های مربوط به کشته شدن بن لادن گفت این رفتار یک رئیس جمهوری عادی نیست.

اوباما درباره گروه کیوانان که ترامپ توئیت آنها را بازنشر داده بود، گفت: انتظار همه چیز را داشتیم جز از عموی دیوانه. این اقدامات پیامدهایی دارد. آنها به دیگران جسارت می‌ ورزند که بی ‌رحم، تفرقه‌ افکن و نژاد پرست باشند و تار و پود جامعه ما را از بین می ‌برد.

وی افزود: اقدامات رئیس جمهوری "حواس ما را" از کاری که دولت وی انجام می ‌دهد همچون از بین بردن مراقبت ‌های زیست محیطی، محافظت از نیروی کار و فرسایش سیستم آموزش عمومی، پرت می ‌کند.

باراک اوباما در ادامه افزود: من دریافتم که این رئیس جمهوری خواستار اعتبار کامل برای اقتصادی است که به ارث برده بدون آنکه در مورد بیماری همه‌ گیر که او آن را نادیده گرفت، سرزنش شود. اما این شیوه جواب نمی ‌دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала