پمپئو: روسیه با غیرفعال کردن زرادخانه هسته ای خود موافقت کرد

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر پمپئو: روسیه با غیرفعال کردن زرادخانه هسته ای خود موافقت کرد
پمپئو: روسیه با غیرفعال کردن زرادخانه هسته ای خود موافقت کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر خارجه ایالات متحده از موافقت اساسی روسیه برای مسدود کردن زرادخانه هسته‌ای خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه آمریکا، مایک پمپئو گفت که روسیه به طور اساسی توافق کرده است که زرادخانه هسته ای خود را غیرفعال کند.

پمپئو تأكید كرد كه پیمان كنونی استارت نو فقط 45 درصد از زرادخانه هسته ای روسیه و در عین حال، 92 درصد از آن آمریكا را محدود می كند. وی افزود، به طور کلی، هیچ محدودیتی برای چین اعمال نمی شود.

آمریکا پیشنهاد پوتین برای تمدید پیمان استارت نو را رد می کند - اسپوتنیک ایران
آمریکا پیشنهاد پوتین برای تمدید پیمان استارت نو را رد می کند

وی در جریان یک نشست خبری گفت: " روسیه به طور اساسی موافقت کرده است که کل زرادخانه هسته ای خود را غیرفعال کند و ما از این بابت بسیار خوشحال هستیم. اما ما باید اطمینان حاصل کنیم که مذاکره کنندگان ایالات متحده و روسیه در اسرع وقت برای ادامه پیشرفت و نهایی کردن توافق قابل تأیید دیدار می کنند."

پیش از این ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پیشنهاد کرده بود که پیمان کنونی استارت نو را بدون هیچ شرطی برای یک سال تمدید کنند. وزارت امور خارجه آمریكا نیز به نوبه خود اعلام كرد كه آنها آمادگی دارند فرم نهایی توافق با فدراسیون روسیه در مورد سلاح های هسته ای را ارائه بدهند.

وزارت امور خارجه روسیه قبلاً گفته بود كه روسیه، كه پیشنهاد تمدید استارت نو را برای یك سال دارد، آماده است همراه با ایالات متحده، تعهد سیاسی برای مسدود كردن تعداد كلاهک‌های هسته ای در اختیار طرفین را برای این دوره ار بپذیرد. در این پیشنهاد تأکید شده است که اگر تصمیمی در مورد چنین محدودیت متقابل گرفته شود، نباید با هیچ گونه درخواست اضافی از طرف ایالات متحده همراه باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала