افشاگری: ترامپ در چین حساب بانکی دارد

© REUTERS / Carlos Barriaافشاگری: ترامپ در چین حساب بانکی دارد
افشاگری: ترامپ در چین حساب بانکی دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین یکی از سه کشوری است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در آنجا حساب بانکی دارد.

به گزارش اسپوتنیک، این اطلاعات توسط روزنامه نگاران نشریه نیویورک تایمز در اوراق مالیاتی رئیس جمهور آمریکا پیدا شده است.

شبکه هتل های متعلق به ترامپ آخرین بار در سال 2018 مالیات خود را در چین پرداخت کردند. خاطرنشان می شود که ترامپ به عنوان سرمایه دار قصد داشته است جایگاه خود را در چین بدست آورد و پروژه های وی حتی مدتی پس از آغاز مبارزات انتخاباتی وی برای رسیدن به ریاست جمهوری در سال 2016 به کار خود ادامه دادند.

با این حال ، شرکت های ترامپ برخلاف انگلیس و ایرلند - دو کشور خارجی دیگر ، که در بانک های آنها حساب قابل توجه دارند ،  در چین مبالغ ناچیزی ذخیره  کرده اند . گفته می شود ترامپ برنامه هایی برای توسعه تجارت خود در خاک چین داشت  اما در سال 2015 فعالیت شرکت متعلق به وی در چین متوقف شده است.

ترامپ دوباره چین را تهدید کرد - اسپوتنیک ایران
ترامپ دوباره چین را تهدید کرد

سازمان ترامپ همچنین دارای تعدادی از شرکت های ثبت شده در چین است. نیویورک تایمز یادآوری می کند که شرکت THC China Development در سال 2017 بیش از 17 میلیون دلار سود آورده است: ظاهراً این سود در رابطه با قرارداد مدیریت یک هتل در نیویورک است. روزنامه نیویورک تایمز همچنین مواردی را ذکر کرده است که کارآفرینان تأثیرگذار چینی مرتبط با دولت املاک و مستغلات گران قیمتی را از رئیس جمهور  ایالات متحده خریداری کرده اند.

رابطه با چین یکی از نکات مهم در مبارزات انتخاباتی آمریکا شده است: رئیس جمهور فعلی جو بایدن ، نامزد حزب دموکرات را به داشتن حسن نظر نسبت به دولت چین متهم می کند و اغلب از معاملات خارجی پسرش هانتر صحبت می کند.

، ترامپ در ماه اوت گفت اگر در انتخابات ریاست جمهوری بعدی پیروز شود ، آماده بررسی احتمال جدا کردن اقتصاد های ایالات متحده و چین از یکدیگر خواهد بود.

ایالات متحده از سال 2017 در حال جنگ تجاری با چین است. در اوایل سال 2020 ، طرفین تصمیم به دادن امتیازات متقابل به یکدیگر گرفتند و "مرحله اول" معامله خود شدند که طبق آن پکن با خرید کالاهای آمریکایی بیشتر توافق کرد. با این حال ، بعداً ، طرف آمریكایی چین را به پنهان كردن اطلاعات در مورد انتشار ویروس كرونا متهم كرد و از انعقاد "مرحله دوم معامله" دو کشور امتناع ورزید.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала