نخستین شلیک ابر ناوشکن نیروی دریایی آمریکا + ویدئو

© REUTERS / Ford Williams/Courtesy U.S. Navyنخستین شلیک ابر ناوشکن نیروی دریایی آمریکا
نخستین شلیک ابر ناوشکن نیروی دریایی آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تصاویری از اولین پرتاب موشک رزمی از "ناوشکن کلاس زوموالت" نیروی دریایی آمریکا منتشر شده است.

به گزارش اسپوتنیک بر اساس، گزارش پرتال خبری The Drive ، تصاویری از اولین پرتاب موشک رزمی از "ناوشکن کلاس زوموالت" نیروی دریایی آمریکا منتشر شده است. این ویدئو در کانال یوتوب نیروی دریایی ایالات متحده موجود است. اولین پرتاب توسط موشک استاندارد موشک 2 انجام شد که با موفقیت به هدفی ناشناس برخورد کرد. این ناوشکن فوق العاده در سواحل کالیفرنیای جنوبی پرتاب شد.

ورود ناوشکن امریکا به دریای سیاه - اسپوتنیک ایران
ورود ناوشکن امریکا به دریای سیاه

در دسامبر 2017 ، ناوشکن زوموالت در حین آزمایش خراب شد. در نوامبر 2016 ، کشتی هنگام عبور از کانال پاناما خراب شد.
زوموالت در ابتدا به عنوان اولین کشتی کاملاً برقی در جهان تصور می شد. هزینه برنامه مربوطه از 26 میلیارد دلار فراتر رفت. تا به امروز سه کشتی از این دست ساخته شده است. از این ناوشکن برای تجهیز اسلحه الکترومغناطیسی استفاده می شود. روند ساخت کشتی با مشکلات بی شماری روبرو شد، در نتیجه آن طراحی اصلی بسیار ساده شد.
ناوشکن کلاس زوموالت، کلاسی از کشتی‌های جنگی آمریکاییست که اولین فروند آن در سال ۲۰۱۵ به خدمت نیروی دریایی آمریکا درخواهد آمد. این ناوشکن بزرگترین و سنگین‌ترین ناوشکن تاریخ و نخستین ناوشکنی است که کاملاً بر اساس اصول پنهان‌کاری طراحی شده‌است.

شکل ظاهری این کشتی بسیار متمایز از کشتی‌های جنگی دیگر است. زام‌والت بدنه‌ای مقعر دارد که بیش از یکصد سال است در هیچ کشتی دیگری دیده نشده‌است. طول این کشتی ۱۸۰ متر و وزن آن ۱۴ هزار و ۸۰۰ تن است که دو برابر ناوشکن‌های کلاس آرلی برک به حساب می‌آید.

تسلیحات کشتی شامل دو توپ ۱۵۵ میلیمتری با گلوله‌های هوشمندی که تا ۱۰۰ کیلومتر برد دقیق دارند، دو توپ مسلسل ۵۷ میلی‌متری، راکت‌های ضدزیردریایی آستراک، موشک‌های کروز است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала