رئیس جمهور ایران : با یک دست با کرونا و با دست دیگر با تحریم مبارزه می‌کنیم

© AP Photo / Iranian Presidency Officeرئیس جمهور ایران : با یک دست با کرونا و با دست دیگر با تحریم مبارزه می‌کنیم
رئیس جمهور ایران : با یک دست با کرونا و با دست دیگر با تحریم مبارزه می‌کنیم  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی با بیان این که مردم می دانند ما در مشکلات هستیم و شرایط ما عادی نیست خاطرنشان کرد: ما دو دست بیشتر نداریم که با یک دست با تحریم و با یک دست با کرونا مبارزه می کنیم؛ بنابراین نباید به جنجال ها و حاشیه ها اعتنا کنیم. مردم هم شرایط را به خوبی می دانند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های ایران، روحانی  با بیان اینکه ما باید موفقیت‌های سیاسی دولت در سطح بین‌الملل را برای مردم تببین کنیم، گفت: درست است که فشار اقتصادی وجود دارد، امّا موفقیت‌های سیاسی ما را در سطح دنیا باید بدانند، حتی این ممکن است مرهمی باشد بر آلام مردم.

رئیس جمهور ایران با بیان اینکه ما باید موفقیت‌ها را برای مردم تببین کنیم، گفت: درست است که فشار اقتصادی وجود دارد، امّا موفقیت‌های سیاسی ما را در سطح دنیا باید بدانند. حتی این ممکن است مرهمی باشد بر آلام مردم. مردم ببینند که دولت و سیاست خارجی نظام با قدرت و تحرک پیش می‌رود. آن حرفی که امام زد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، یکی از موادری که این سخن به کرسی نشانده شد همین ایام بود.

واکنش مشاور روحانی به طرح استیضاح رئیس جمهور ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش مشاور روحانی به طرح استیضاح رئیس جمهور ایران

روحانی با بیان اینکه همه ما امروز باید وظیفه خودمان را رفع مشکل مردم بدانیم، تصریح کرد: مردم ما با مشکلاتی مواجه هستند و همه از ما انتظار دارند. ما به عنوان دولت در میدان هستیم و بار بر دوش ماست. ریال و ارز و کالا را ما باید تأمین کنیم. خدمات را ما باید در اختیار مردم قرار دهیم. این دولت در صحنه است و همه فشار‌ها روی دوش دولت است. قوای دیگر باید یاری کنند که می‌کنند. مجلس، قوه قضائیه، نیرو‌های مسلّح و همه ارکان دیگر باید کنار هم باشیم و خواهش می‌کنم این هم‌افزایی‌ها بیشتر شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مردم به برخی نکات حاشیه‌ای توجه نکنند، گفت: نکات حاشیه‌ای را باید رها کنیم. حالا به هر حال گاهی پیش می‌آید؛ فردی، افرادی، گروهی، جمعی، جناحی، حزبی ممکن است حرفی بزند، باید بگذریم و به مسائل حاشیه‌ای وارد نشویم. ما نماینده مردم هستیم. ما نماینده کسی دیگر نیستیم. مردم را انتخاب کردند و پای صندوق آمدند. مردم رئیس‌جمهور را انتخاب کردند و وزرا منتخب با واسطه مردم هستند. ما باید خادم مردم باشیم و کاری کنیم که مردم می‌خواهند.

روحانی افزود: مردم می‌دانند ما در مشکل هستیم و شرایط ما عادی نیست. ما دو دست بیشتر نداریم؛ با یک دست با تحریم و با دست دیگر با کرونا مبارزه می‌کنیم. اگر بخواهد جنجال و حاشیه‌ای درست شود نباید اعتنا کنیم، باید با بی‌اعتنایی بگذریم. باز هم تأکید می‌کنم؛ وحدت و یکپارچکی و هم‌افزایی؛ با اختلاف و جدایی به جایی نمی‌رسیم. دولت بدون مجلس و قوه قضائیه و بدون نیرو‌های مسلح، بدون صداوسیما و بدون بخش خصوصی و بدون مردم نمی‌تواند کاری بکند.

وی ادامه داد: دولت هدایت رهبری و حمایت مردم را می‌خواهد و وحدت و اتحاد را می‌خواهد. دست همکاری را باز به سوی همه قوا دراز می‌کنیم و در کنار هم خواهیم بود. ما روز‌های سخت را پشت سر گذاشته‌ایم و تردید نداریم ملت در این جنگ تحمیلی اقتصادی همانند جنگ تحمیلی هشت ساله پیروز خواهند شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала