ظریف: ایران قصد راه‌اندازی رقابت تسلیحاتی را ندارد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف: ایران قصد راه‌اندازی رقابت تسلیحاتی را ندارد
ظریف: ایران قصد راه‌اندازی رقابت تسلیحاتی را ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران با انتقاد از آمریکا به عنوان بزرگترین فروشنده سلاح به خاورمیانه، گفت ایران قصد راه‌اندازی مسابقه تسلیحاتی ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، در نشست رئیس دوره‌ای شورای امنیت در سطح وزیران خارجه، محمد جواد ظریف به عنوان یکی از کشورهای عضو حاشیه خلیج فارس سخنرانی کرد.

ظریف با اشاره به ابتکار صلح هرمز ارائه شده توسط حسن روحانی اعلام نمود که ایالات متحده را بزرگترین ارسال کننده سلاح نظامی به منطقه دانست.

محمد جواد ظریف - اسپوتنیک ایران
واکنش ظریف به تحریم‌های جدید آمریکا علیه بانک‌های ایرانی

وزیر امور خارجه ایران اعلام نمود: در مدت ۲ سال، تقریبا یک چهارم سلاح جهان به منطقه خاورمیانه سرازیر شده است.

ظریف گفت: ایران قصد راه‌اندازی مسابقه تسلیحاتی ندارد.  حضور غیر مشروع آمریکا با   ۷۶۰۰ مایل فاصله   از سواحلش دستاوری نداشته جز ترور بزدلانه شهید سپهبد قاسم سلیمانی، دشمن شماره ۱ داعش توسط رئیس جمهور آمریکا.

ظریف افزود: شاید کسی بتواند با پول پیچیده‌ترین تسلیحات را بخرد اما حقیقت این است که امنیت و ثبات خریدنی نیست. ما نیاز به همکاری جمعی توسط کشور‌های منطقه برای ایجاد گفتگوی فراگیر و ایجاد امنیت شبکه ای در منطقه داریم. در غیر اینصورت برای نسلها درگیر هرج و مرج خواهیم بود.

وی اظهار داشت: ما نگرانی‌ها و گلایه های خود را داریم. ایرانیان هرگز ۸ سال جنگ تحمیلی را که در آن متجاوز بطورکامل توسط همسایگان حمایت مالی می شد را فراموش نمی کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала