آمریکا شش شرکت و دو شهروند چینی را به دلیل همکاری با ایران تحریم کرد

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا شش شرکت و دو شهروند چینی را به دلیل همکاری با ایران تحریم کرد
آمریکا شش شرکت و دو شهروند چینی را به دلیل همکاری با ایران تحریم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بر اساس اعلام مایک پمپئو، ایالات متحده شش شرکت و دو شهروند چینی را به علت همکاری با کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران مورد تحریم قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت، ایالات متحده شش شخصیت حقوقی و دو فرد از جمهوری خلق چین را به دلیل فعالیت های مربوط به پشتیبانی از خطوط حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران تحریم کرد.

پمپئو در بیانیه ای که توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده منتشر شد،اعلام کرد: " امروز (دوشنبه)، مطابق با بند 1244 قانون منع گسترش سلاح های هسته ای و قانون مجازات ایران، ایالات متحده در حال اعمال مجازات علیه شش شرکت و دو فرد برای همکاری با کشتی رانی ایران و شرکت تابعه آن کشتی رانی حمل و نقل حافظ دریا آریا است ".

وزیر امور خارجه یاد آور شد که در 8 ژوئن سال 2020، وزارت امور خارجه کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت تابعه  E-Sail Shipping Company Ltd. واقع در شانگهای را به لیست تحریم ها اضافه کرده بود.

وی گفت: "وزارت امور خارجه هشدار داده است كه هر ذینفعی كه به تجارت خود با کشتی رانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت تابعه آن( E-Sail ) ادامه دهد در معرض خطر تحریم است."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала