آیا واکسن می‌تواند دنیا را از ویروس کرونا خلاص کند؟

© Photo / IRNAآیا واکسن می‌تواند دنیا را از ویروس کرونا خلاص کند؟
آیا واکسن می‌تواند دنیا را از ویروس کرونا خلاص کند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان در مورد تاثیر واکسن کرونا و اینکه تا چه حد می‌تواند دنیا را از آن خلاص کند گفتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسکای نیوز، پاتریک والانس، مشاور ارشد علمی دولت انگلیس گفت که واکسن ویروس کرونا احتمالاً تا بهار 2021 در انگلیس وجود نخواهد داشت و حتی اگر در دسترس باشد، بعید است که کووید 19 کاملاً ناپدید شود.

 به گفته این کانال تلویزیونی، والانس که در یک کمیته پارلمان انگلیس صحبت کرد، گفت که تنها بیماری عفونی که بشر موفق به ریشه کن کردن آن شده است، آبله است. مشاور دولت انگلیس گفت، در مورد ویروس کرونا، مبارزه با آن در آینده بیشتر شبیه مبارزه با آنفولانزای فصلی خواهد بود.

 "من فکر می کنم بعید است که ما یک واکسن واقعاً ضدعفونی کننده داشته باشیم که عفونت را کاملاً متوقف کند."

والانس هشدار داد که وی همچنین معتقد است که حداقل تا بهار سال 2021 این واکسن برای "هر نوع استفاده عمومی گسترده" در دسترس نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: "بدیهی است با بهبود قابلیت کنترل با ظهور واکسیناسیون ... بیشتر شبیه آنفلوانزای سالانه خواهد شد"، والانس گفت: "این احتمال وجود دارد که بیماری به گردش در آید و بومی شود."

در هفته های اخیر انگلیس شاهد افزایش تعداد موارد COVID-19 بوده است. نخست وزیر، بوریس جانسون در تاریخ 12 اکتبر سیستم سه لایه جدید قرنطینه محلی را اعلام کرد. روز دوشنبه، دولت ولز اعلام کرد که از 23 اکتبر تا 9 نوامبر اقدامات محدود کننده آغاز شده است: فروشگاه های غیر مواد غذایی، مراکز ورزشی، هتل ها و رستوران ها بسته می شوند. در صورت امکان، افراد باید از خانه کار کنند؛ اعضای خانواده های مختلف، به استثنای برخی موارد، نباید در خانه یا بیرون از خانه دیدار کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала