فرانسه بیش از 230 خارجی مظنون به افراط گرایی را اخراج می کند

© AFP 2023 / CLEMENT MAHOUDEAUفرانسه بیش از 230 خارجی مظنون به افراط گرایی را اخراج می کند
فرانسه بیش از 230 خارجی مظنون به افراط گرایی را اخراج می کند  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
، وزیر کشور فرانسه در نظر دارد طرح اخراج بیش از 230 خارجی مظنون به افراط گرایی از کشور فرانسه را عملی کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رادیو اروپا 1 ، پس از قتل معلم تاریخ جرالد دارمنن ، وزیر کشور فرانسه در نظر دارد طرح اخراج بیش از 230 خارجی مظنون به افراط گرایی از کشور فرانسه را عملی کند.

واکنش رهبر چچن به قتل معلم مدرسه در فرانسه 
 - اسپوتنیک ایران
واکنش رهبر چچن به قتل معلم مدرسه در فرانسه

خاطرنشان می شود که روز یکشنبه وزیر کشور فرانسه جلسه ای با بخشداران برگزار کرد و قصد دارد از آنها بخواهد در آینده نزدیک 231 خارجی را اخراج کند. نام این افراد در Fiché FSPRT ذکر شده اند. گزارش شده است که 180 نفر از آنها در حال حاضر در زندان هستند، 51 نفر دیگر به زودی دستگیر می شوند.

جمعه شب، یک مهاجم، معلم تاریخ ساموئل پاتی را که قبلاً کارتون های پیامبر محمد (ص) را در یک کلاس آزاد بیان نشان داده بود، گردن زد. این قتل ، که کل کشور را لرزاند، این قتل در نزدیکی مدرسه ای در Conflans-Saint-Honorine  نزدیک پاریس رخ داد. مهاجم توسط مأموران پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. روز شنبه، رئیس دادستان مبارزه با تروریسم فرانسه ، ژان فرانسوا ریكارد ، گفت كه مردی كه این حمله را انجام داد، در سال 2002 در مسكو متولد شد ، اصالتاً چچنی بود و در فرانسه پناهنده شد.

در جریان رسیدگی به پرونده، که توسط اداره مبارزه با تروریسم دادستانی اداره می شود، یازده نفر از جمله نزدیکان مهاجم بازداشت شدند.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز جمعه این حادثه را یک اقدام تروریستی خواند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала