در آینده ای نزدیک کره ماه به اینترنت 4G مجهز می شود

© Sputnik / Ilia Naymushin /  مراجعه به بانک تصاویر در آینده ای نزدیک کره ماه به اینترنت 4G مجهز می شود
در آینده ای نزدیک کره ماه به اینترنت 4G مجهز می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با همکاری ناسا و نوکیا شبکه 4G جی را روی ماه قرار داده می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی ان ان، اگر هنگام گردش در برخی مناطق شهری قادر به دریافت سیگنال تلفن همراه نباشید ممکن است این خبر که به زودی شبکه اینترنت در ماه ایجاد می یابد خون شما را به جوش بیاورد.

دانشمندان ژاپنی راهی برای شهر سازی در کره ماه پیدا کرده اند - اسپوتنیک ایران
دانشمندان ژاپنی راهی برای شهر سازی در کره ماه پیدا کرده اند

ناسا برای رسیدن به هدف خود در سال 2028 برای ایجاد پایگاه فضایی و حضور انسان در ماه، 370 میلیون دلار به بیش از ده شرکت برای استقرار فناوری در سطح ماه پرداخت می کند. این نوآوری ها شامل تولید برق از راه دور، انجماد برودتی، رباتیک، فرود ایمن تر ... و 4G است. زیرا بدون اینترنت چگونه فضانوردان بتوانند عکس های گرفته شده از ماه و سلفی های خود را توییت کنند؟ بدین ترتیب مسافرانی که در آینده به ماه سفر می‌کنند؛ قادر به عکاسی از سوژه‌های موردنظر خود و انتشار آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی خواهند بود.

حال و بنابر آخرین اخبار ناسا با همکاری کمپانی نوکیا می کوشد تا کره ماه را به اینترنت 4G مجهز کند. این آژانس فضایی اخیرا اعلام کرده مسئولیت راه‌اندازی پوشش شبکه سلولی 4G LTE در کره ماه را به نوکیا خواهد سپرد و برای آماده سازی مقدمات اینکار هم 14.1 میلیون دلار به شرکت فنلاندی پرداخت خواهد کرد.

جیمز رویتر، از مدیران ناسا هدف از راه‌اندازی شبکه مذکور در ماه را برقراری ارتباط بهتر بین ساکنان این کره و فضانوردانی عنوان کرد که روی سطح آن در حال اکتشاف خواهند بود. علاوه بر این امکان ارتباط بهتر ناسا با فضاپیما‌ها نیز فراهم خواهد شد.

در بسیاری از ارتباطات فضایی از شبکه‌های آنالوگ استفاده می‌شود، اما 4G مزیت‌های بسیاری دارد، برای مثال از نظر مصرف انرژی بهینه‌تر بوده و امکان ارسال مقادیر بیشتری از داده را بین کاوشگر‌ها و ایستگاه ماژول خودکار فراهم می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала